Grafikkort

  • Hej med jer.


    Jeg har desværre ikke den store viden inde for computere så derfor ville jeg lige her jer her inde.
    Mit spørgsmål går på grafikkort. Jeg har kig på en computer med et Asus Geforce GTX960 2GB GDDR5 OC kort i. Jeg har mulighed for at opgradere det til et GTX970 4GB kort. Er der stor forskel i performance mellem de 2 kort? Eller er det på 2 GB godt nok?


    Der skal bla. spilles WoW, BF4 og det nye Fallout på computeren.


    Det er hos mm-vision jeg har set computeren, https://www.mm-vision.dk/visio…under-OC-gamer-stationaer


    Hvis i har et bedre forslag til en computer til samme pris så skriv det endelig :)


    Hilsen Claus

  • Altså 960 trækker uden nogle problemer de spil. BF4 og Fallout4 køre måske ikke på ultra med 16xAA. Men i en almindelig 1080p opløsning skal du nok få rigeligt eyecandy.


    Med det sagt ville 970 nok være at foretrække, hvis budgettet rækker. Simpelthen så kan du beholde det i noget længere tid. Og mht. til pris/ydeevne er 970 også stærkest. Man får rigtig meget for pengende med det kort.
    Vær dog opmærksom på at den i realiteten kun har 3,5gb ram de sidste 0,5gb bliver meget langsomme. En teknisk fejl fra nvidia's side. Det eneste det betyder er at hvis du oplever et spil køre helt ad h til, mens det burde køre godt. Så kan du eventuelt nedsætte nogle indstillinger der har stor betydning for mængde af ram der skal bruges. High res textures f.eks trækker rigtig meget på ram. Og så burde du opleve at spillet skulle køre tilfredsstillende igen :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb


  • Vær dog opmærksom på at den i realiteten kun har 3,5gb ram de sidste 0,5gb bliver meget langsomme.


    Alle de tests jeg har set om disse 3,5gb ram, har vist at det absolut ingen indflydelse har.
    Mener jeg så det testet op mod et 4gb 980, hvor framerate-drop i %, når man skruede op for opløsningen/details, var fuldstændigt det samme for begge kort




  • Alle de tests jeg har set om disse 3,5gb ram, har vist at det absolut ingen indflydelse har.
    Mener jeg så det testet op mod et 4gb 980, hvor framerate-drop i %, når man skruede op for opløsningen/details, var fuldstændigt det samme for begge kort


    http://www.extremetech.com/ext…u-have-a-memory-problem/2


    Jeg kender ikke til kortet har det ikke selv og har aldrig siddet med det. Jeg ved bare hvad jeg har læst på nettet. Og nvidia har selv været ude og undskylde for det og givet mulighed for returnering. Det fortæller mig der var et problem. Edit: Måske de har løst det? Idunno.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://www.extremetech.com/ext…u-have-a-memory-problem/2


    Jeg kender ikke til kortet har det ikke selv og har aldrig siddet med det. Jeg ved bare hvad jeg har læst på nettet. Og nvidia har selv været ude og undskylde for det og givet mulighed for returnering. Det fortæller mig der var et problem. Edit: Måske de har løst det? Idunno.

    Problemet kan IKKE løses. Det er ikke en "fejl", men nærmere ringere specifikationer end tidligere udgivet.


    Hvis man bruger et spil der æder mere end 3,5GB VRAM, så støder man på problemet, der vil vise sig i form af stuttering og lign.