60 tommer tv over computeren

  • Hej for et stykke tid siden købte jeg et 60 tommer philips i bilka. og bruger det meget over min pc.
    Men synes musen køre ret underlig forhold til min 23 tommer skærm ? er det meget normalt eller er der noget galt?
    Har købt et ordentlig hdmi kabel et af de nye 2.0 mener jeg de hedder som er skærmet.


    Synes bare det ret træls at musen køre så underlig. Nogen der kan hjælpe?


    tak på forhånd

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Hvordan underligt? Du er nødt til at være mere specifik. Underligt kan jo betyde at din cursor hopper, lagger, øger hastigheden og meget andet.


    Når jeg smider musen over mit 40" så føles det at den kører hurtigere, da opløsningen er den samme som på min 24" skærm. Det kan derfor føles at cursoren bevæger sig hurtigere, da den jo fra os set flytter sig mere i forhold til den lille skærm. Når jeg sætter min kærestes computer til, så bliver det endnu værre, da hun bruger mouse acceleration.

  • Yep - Det er nok fordi at skærmen ikke kører 60hz (eller højere), hvilket giver et spøjst billede.


    Du kan typisk ændre dette i nVidia/AMD's kontronpaneler med mere precision end Windows egen opløsningmenu tillader. Og eventuelt under/overscanne og forstørre/reducere billedet så det matcher skærmen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Når du bruger et tv som pc skærm skal du ofte slå alle "enhancements" i TV'ets menu fra. Specielt ting som "Natural motion" "100hz cleardisplay" "800hz hyper-super-mega-ultra-smooth-HD"


    De enhancements "opskalerer" dine 60hz til 100/400/800hz, ved at beregne frames til at vise mellem de "rigtige" frames. og det tager et par milisekunder at beregne.
    Det virker fint til tv og film hvor du ikke kommer med noget input.
    Men når der går ~200-500 milisekunder, fra du rører musen, til markøren bevæger sig, så bliver det en træls oplevelse :)


    Man kan dog sagtens bruge TV som pc skærm, jeg bruger selv 2x32" Philips og det fungerer udemærket, sålænge alle de ekstra features i TV'et er slået fra

  • FlyingHippo tak for det ! det hjalp! og nu køre musen super! slog nogen a de ting fra i settings på tvet og nu virker det :D
    det kørte allerede 60 hz i forvejen det ved jeg godt hvordan man gør :D
    tak for det! nu det sku rart at bruge tvet igen ;D

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua