Serriøst hjemme netværk

  • Hej alle,


    Jeg er ved og blive sindsyg af mit trådløse netværk! Har elendig signal fordi jeg kun har en router med wireless som står inde i et skab - det uholdbart.


    Alle rum i huset er blevet patchet op og jeg har patchvæg og CISCO switche på kontor og i stuen hvilket fungere fint.


    Men jeg har brug for at få mit wifi signal meget bedre ud i huset.



    Jeg tænker jeg skal have:
    3 Access points som alle køre på samme SSID?
    1 Ruter behøver ikke være med WIFI iguess?


    Kan overstående lade sig gøre og hvilke enheder vil i anbefalde? (det er 1 plans hus på ikke så mange kvadartmeter men det ene access point kommer ud i værkstedet/garagen)


    Regnede med det helst skal være Cisco og en max pris omkring 5.000 kr - hvad ville i købe? (Jeg køre også med en del sensitiv data på mit netværk i form af arbejde så det ville være dejligt med en router som også var godt sikker med massere konfigurations muligheder f.esk. multiple netværke VPN routing osv!)

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Jeg kan ikke bidrage med Cisco erfaring, men jeg har p.t. et Ubiquity UniFi AP-PRO til at give wifi til 241 m2 hus.
    Har den placeret i centrum af huset, og vil sige den har lidt problemer med at få sendt god hastighed ud i "hjørnerne". Hertil kan dog let tilsluttes flere enheder så der deles SSID osv, som du forespørger. Der er gode enterprise muligheder, med bl.a. WPA-PSK2 Enterprise, dedikeret gæstenetværk, subnet restriction m.v.


    Koster i skrivende stund 1700 kr hos Proshop.
    http://www.proshop.dk/Netvaerk…PRO-2.4-5GHz-2423715.html

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra