Hjælp til byg selv - Godt nok?

  • Jeg har ikke samlet en PC selv i mange år, og er ærligt også noget bagud på den front. Dog har jeg besluttet mig for at jeg igen vil have mig en stationær.
    Den skal gerne kunne holde i et godt stykke tid, uden behov for de store opgraderinger. Den skal kunne trække spil på ultra, samt kunne klare photoshop med 100+ layers åben af gangen - og så må den gerne være så støjsvag som det da er muligt, uden at gå for meget på kompromis.


    Jeg har forsøgt mig med denne sammensætning, som dog trænger til finpudsning. Jeg er dog i tvivl om alle komponenterne fungerer optimalt med hinanden. Kabinet er ikke inkluderet, da jeg er noget i tvivl.


    CPU: Intel Core i7 4790k


    Køler: Antec küher H2O 650


    Bundkort: MSi Z97 Gaming 9 AC


    RAM: Corsair Vengeance pro series - 16GB


    Grafikkort: Club 3d Radeon R9 390X
    Eller MSi GeForce GTX 980 4GB
    Eller hvis det er de 1700kr ekstra værd; MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB


    SSD: Samsung 850 Evo - 500GB


    Harddisk: Seagate Barracuda Desktop HDD - 4TB


    DVD/Brænder: Pioneer BDR-209DBK


    Strømforsyning: Cooler master G750M




    Umiddelbart rammer prisen lidt over 14000kr.
    Hvad kan der gøres anderledes? Noget der kan ændres for at forbedre? Dog uden at prisen kommer meget højere op.

  • Er det en maskine du står og skal bruge her og nu?


    - For ellers vent til august, hvor Intel Skylake rammer markedet. Her må det formodes at priserne på DDR4 systemer vil falde i pris, og du vil helt klart få glæde af et DDR4 system. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg skal ikke nødvendigvis bruge den her og nu, men er blot i god tid så jeg kan få sat mig lidt ind i det hele igen. Men utålmodigheden presser da på :whistling:
    Men fedt, tak for informationen. Så ventes der i hvert fald indtil da. :)