Hjælp til at samle budget gaming pc (3-4000 kr)

  • Hej Tweak,


    jeg skal til at samle en budget gaming computer til max 4000 kr, men har slet ikke fulgt med i hvad der er sket på hardware markedet her de seneste år. Så jeg håbede lidt på at Tweaks gode brugere måske kunne hjælpe mig med at samle noget hvor tingene hænger nogenlunde sammen, og hvor jeg får optimal ydelse for pengene? Den skal samles fra bunden dog minus skærm og andet udstyr som mus, tastatur etc.


    Jeg er realistisk og forventer naturligvis ikke en computer der kan trække alle de nyeste spil optimalt med fuld grafik, men forventer at den kan trække CS GO, wow og dota2 uden problemer. Ift. CS GO i sær er det vigtigt at den kan trække en 2-300 fps.


    På forhånd mange tak. :rules:

  • Hej


    Budgettet er meget lavt. Du nå en del længere med 4-5000 kr.
    Dog ikke sagt det ikke er muligt.


    Jeg har vedhæftet et bud.


    Med venlig hilsen
    Niclas

  • Tak for det hQnS! :)


    Hvordan ser det ud nu om dage, det kan stadig godt betale sig at samle selv ikke?


    Jeg er desuden lidt nervøs for den psu. Den vil ikke have problemer med at trække systemet? Og er det GFX ikke lidt et overkill ift. resten af systemet?


    Hvis andre har nogle indspark eller idéer så må I meget gerne sige til! I den forbindelse kunne det være skønt at komme under de 4000 kr. med mindre folk er af samme mening som hQnS at man helst skal lidt højere op for at finde optimal ydelse kontra pris og kvalitet. :)


  • Den strømforsyning er et no go.



    Her er noget at starte på.


    Der mangler lige harddisk, og til dit budget ville jeg vælge en almindelig mekanisk 7200rpm harddisk. Desuden kan du med fordel købe en cooler master hyper 212 evo cpu køler, da denne her cpu kan overclockes en del


    Jeg vil købe en xfx core over den corsair strømforsyning. Corsair billige strømforsyninger er ikke god til prisen.


    http://www.computersalg.dk/pro…xfx-core-edition-pro550w-

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Den bliver du glad for :-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB