Ny gamer stationær, byg selv eller køb, hjælp.

  • Hej Tweak Forums.


    Skal ud ha mig selv en ny gamer pc.


    Budget ligger på 6000k max 7k


    Kan det betale sig at bygge selv for dette budget?


    Ellers har i nogle gode købe pc'er?


    Gerne incl skærm hvis det er, men ikke nødvendigt.


    Holdbarhed er også en faktor, hvor mange år vil jeg kunne bruge denne ?


    Selvfølgelig ikke max setting super preformance spil.


    Men bare generelt brugbar til nye spil osv.


    på forhånd tak for jeres tid, og inputs.

  • tror der hvor du får mest bang for the buck er hvis du køber brugt :-)
    der har været nogle relativ gode pcer på bedding på tweaks køb og slag side på fb for nylig :-)


    btw super fedt brugernavn...

  • Er desværre ikke interreseret i brugt , da jeg før har haft ret dårlige oplevelser. Også selvom dette vil give mig mest for pengene.


    • [i]Jeg er truslen der hærger om natten
      [/i]
    • [i][i][i]Jeg er den plet du ikke kan få væk fra dit snavsetøj[/i]
      [/i][/i]
    • [i][i][i][i][i][i][i]For jeg er Darkwing Duck[/i][/i][/i]
      [/i][/i][/i][/i]
  • 6000k (6.000.000) -7k er godt nok en stor spændevidde :P


    Men spøg til side.
    Du får helt sikkert mest for pengene når du bygger selv, men i den prisklasse er det primært kvaliteten på delene og ikke ydelsen, der er den store forskel.
    Jeg ville anbefale noget i stil med en i5 4460, et gtx 970 og 8gb ram. Resten af delene er ikke uvigtige, men når du har de her tre grundkomponenter på plads, så kan du finde de resterende dele så de passer ind i dit budget. :)

  • Kan sagtens smide noget sammen til dig. Hvilket spil gamer du primært?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Byggede noget tilsvarende til min kæreste for lidt under et år siden, dengang med et gtx 770 kort. Og den regner vi da med holder i minimum 4-5 år i alt. Den vil nok ikke kunne klare de nyeste spil på højeste grafik, men maskinen har potentiale til opgraderinger.
    Realistisk set, hvis man vil kunne spille nyere spil, så tror jeg du kan regne med 3 år i hvert fald.

  • @ jesper101996


    jeg spiller ikke noget der er super krævende pt. men, kunne ændre sig lidt.


    Pt er det swtor, og marvelheroes 2015 on FPshooters der er i focus.


    Den skal kunne køre disse fint, hvilket jeg er sikker på 6k er nok til da de ikke er TUNGE spil.


    Men hvis jeg pludselig vil ha de nyeste hvad ved jeg hitman eller noget i den stil skal den kunne køre dette også (ofc ikke max graphics), men altså uden det virker som noget lag lort ect. Dette skulle også gælde om 5 år hvis muligt...


    ¨


  • Helt fint system som jesper101996 har samlet der. Det er nok også sådan noget i den stil jeg ville gå efter til den pris


    OBS. !!! Der mangler RAM i jespers system !
    Tag dem her: RAM


    De er helt perfekte til prisen


    Tror sommervarme er gået til mit hoved :pinch: Tror det samme er sket for dig ;)


    Du skal had nogle dual channel ram, ikke single channel!

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB