Er det nok at opgradere GPU på dette system?

  • Hej.


    Vil vide om min gamle pc kan nøjes med en opgradering af Grafikkort indtilvidere, siden den ikke trækker witcher 3 med stabil fps.


    * GeForce GTX 550 Ti 1 GB PCIe
    * 1 TB Seagate Barracuda 7200.12
    * Socket AM3 ASUS M4A88TD-V EVO/USB3
    * Socket AM3 Phenom II X4 955 3.2 GHz
    * 4x2048 MB DDR3 1333 MHz CL9 Corsair X
    * 650 Watt Cooler Master GX
    * Cooler Master HAF 922


    PS. Kan mind nuværende bundkort godt tage en AMD 390?

  • Hvorfor prøver du ikke at se om dine ram kan køre 1600mhz og et 390x er et godt valg og ja det kan godt køre på dit bundkort, hvis du vil have mere kraftig pc, så er du nød til at skifte bundkort og CPU, men det er heldigvis ikke dyrt for AMD system.


    MEN din strømforsyning er for lille til det 390x kort..

  • Hvad er dit budget for en opgradering?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det er faktisk en amd r9 390 og ikke x-version jeg tænkte på, som er valgt istedet for en 970 siden de koster det samme... min budget ligger omkring 7-8k kr engang i næste måned.


    Havde planner om at købe en et nyt bund enten h97? elle z97 sammen med en i5-4690k og en evo-850 ssd og nogle ram og måske en ny harddisk med sata6.

  • For at svare på dit spørgsmål. JA, det kan svare sig at opgradere grafikkortet. Din CPU skal nok holde lidt endnu. Hvis du endelig vil opgradere hele systemet, så skal du også skifte det hele. Dit bundkort kører på AM3 socket, hvilket vil sige at du ikke kan bruge de nye FX CPUere fra AMD uden at skifte bundkort.


    Et skift til et h97 eller z97 system er ikke helt forkert. En i5-4690k er kun noget jeg ville investere i hvis du vil overclocke dit system.


    Men i første omgang er det nok mest dit grafikkort der halter. Og som nævnt, så prøv lige om du ikke kan få dine ram til at køre 1600mhz :)

  • Her er mit forslag til en 8k pc. Minus kabinet


    CPU: Intel i5 4590
    CPU køler: Cooler Master Hyper 212 Evo
    Bundkort: Asus H97 Plus
    GPU: MSI R9 390 GAMING 8GB
    RAM Kingston HyperX Fury 1600MHz 8GB Black
    HDD: WD Blue 1TB
    SSD: Crucial BX100 120GB
    PSU XFX ProSeries P1 650W


    Cirka 7535kr


    Ang. dine RAM, tror jeg nu mere at problemet er at de er quad channel på et dual channel chipsæt, hvilket skader din RAM ydelse.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Ser ud til at været meget godt rig du fremviser Jesper. Ser du har smidt en 650watt psu ind? kan jeg ikke ligeså udnytte min nuværende siden den udgiver lige så meget watt?


    Men har bestilt r9 390 for at afprøve det på mit nuværende system.


    og undre mig lidt over om det passer, siden når man kigger på bundkort specs køre det pci 2.0 mens grafikkorte køre 3.0?

  • Hvis I kigger på hans link vil I se, at han har linket til en i5-4590, så det er nok bare en skrivefejl.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hvis I kigger på hans link vil I se, at han har linket til en i5-4590, så det er nok bare en skrivefejl.


    Indeed. Slåfejlen er rettet nu

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Har hørt flere det har beklaget sig over den xfx psu fordi de synes den larmer for meget.


    Hvor har du hørt det fra? Har kigget på johnneyguru forums og der sige de at den er god. Det samme ved HardOCP

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Ser ud til at været meget godt rig du fremviser Jesper. Ser du har smidt en 650watt psu ind? kan jeg ikke ligeså udnytte min nuværende siden den udgiver lige så meget watt?


    Men har bestilt r9 390 for at afprøve det på mit nuværende system.


    og undre mig lidt over om det passer, siden når man kigger på bundkort specs køre det pci 2.0 mens grafikkorte køre 3.0?


    Valgte at smide den psu ind pga. den du har lige nu ikke er stabil (review) Hvilket bliver mere tydeligt, når du prøver at OC dit grafikkort eller får mere "power hungry" komponenter.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu har fået min msi amd 390 grafikkort og sat i, og det ser ud til køre fantastisk, kan køre witcher 3 med alt på max uden problemmer nu.


    Minus er bare jeg synes den larmer helt vildt... Vidste godt AMD grafikkort generelt larmere mere end nvidia men stadig... Det larrmer endda mere end min stock køler på cpu'en som var det lavet alt larmen før.


    Det kommer op på ca. 70 grader når spiller witcher 3 og andre kraftige spil...

  • Prøv og lave en blæserprofil i MSI afterburner og se om ikke det kan nedsætte "larmen".


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej allesammen.


    Har installeret mit AMD 390 og givet et ordentlig boost in mine spil. Virker helt fint med min computer skærm men problemer med mit TV. Når jeg forbinder tv'et virker det fint, men nogen gange kan billede blinke og få en masse mærkelig farve, sådan nærmest lilla farver, altså viser bare forkerte farver.


    Nogen der kender til det?

  • Har installeret mit AMD 390 og givet et ordentlig boost in mine spil. Virker helt fint med min computer skærm men problemer med mit TV. Når jeg forbinder tv'et virker det fint, men nogen gange kan billede blinke og få en masse mærkelig farve, sådan nærmest lilla farver, altså viser bare forkerte farver.




    Hej ang. det med dit TV så ja jeg oplevede det også da jeg tilsluttede mit HDMI stik til min computer mens den var tændt og ligeså var TV'et ofte så nu er lektien lært og har lige fået nyt grafikkort så dette kommer ikke til at ske igen ;)


    Men det resulterede i at jeg selvfølgelig ødelagde min HDMI indgang i computeren! Og den billedet gjorde præcis som du nævner med at blinke og en masse sjove farver!


    Ret mig endelig en eller anden hvis jeg ikke har ret men det var min oplevelse af dette! :T

  • Tror umiddelbart ikke der er noget galt med HDMI input på mit grafikkort, da jeg prøvede at skifte HDMI kabel med det stik jeg bruger til min pc skærm, som sidder i en af DVI portene med en DVI-HDMI konverter og får stadig det samme problem med TV'et, men det sker ikke for min computer skærm.