USB boot problem Windows 8.1. (200 kr. i dusør for hjælp)

  • Forleden dag da jeg ville tænde min pc kan den ikke loade OS. Den skriver: 'the boot configuration data file is missing some required information'.


    Har så været hjemme hos min søster, for at lægge Windows 8.1 ned på min 32 gb USB nøgle. Brugte MS eget værktøj til at gøre USB nøglen bootable. Først på en Win7 32 bit maskine, men fik aldrig den maskine til at ville boote med USB'en.


    Læste mig frem til at det skal være en 64 bit maskine, når det er et 64 bit system der ligger på USB nøglen. Lånte så min svogers 64 bit bærbar. Gentog proceduren og gik så ud i BIOS og ændrede boot rækkefølgen, men den ville heller ikke boote via USB nøglen.


    Opgav og tog hele vejen hjem igen og håbede så at jeg kunne boote min egen pc, men den vil heller ikke boote.


    Jeg har brugt min USB nøgle talrige gange til at lave en frisk installation af Windows, så er meget forundret over at jeg ikke kan boote.


    Så hvis der bor en venlig sjæl omkring Præstø, Vordingborg eller Næstved der er ville til at hjælpe mig, vil jeg give vedkommende 200 kr. for at kigge forbi mig i Præstø og hjælpe mig.


    På forhånd tak.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Lyder ærligt talt som om at USB stikket ikke er blevet formateret korrekt så at det kan bootes fra. :huh:


    Kender ikke Microsoft's værktøj, men den metode jeg bruger har indtil videre ikke fejlet - har 3 stik med hver deres udgave af Windows på jeg bruger ofte.


    Fandt en video udgave som er nem at følge : https://www.youtube.com/watch?v=JCyjMU7wIR4


    De behøver IKKE at gøre mere efter DISKPART lukkes - Ingen XCOPY eller noget. Bare kopier filerne over fra din Vista/7/8/10 skive i drevet (eller en mountet .iso fil) og den vil boote. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mener ikke at "højreklik" formatering tillader boot.


    Men prøv DISKPART videoen jeg linkede til og se om det fikser problemet - Og du skal klart holde dig til FAT32 uanset hvilket system du bruger. NTFS er noget møg til et USB stik, og specielt som en installations "cd".

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så er det måske der fejlen ligger. Havde nemlig sat usb'en til NTFS i stedet for fat32.


    Troede bare at den skulle formateres til NTFS når 64 bit 8.1 er NTFS.


    Men jeg er lige flyttet til Sydsjælland og kender ingen derfor håber jeg at der er en på Sydsjælland det kan hjælpe mig.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Du har ikke selv adgang til en computer? :)


    Du kan bare kopiere alle installationsfilerne over fra dit nuværende stik over på PC'en, køre DISKPART (som vist i videoen trin for trin) og så kopiere dem tilbage. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej, desværre. Derfor søger jeg en venlig sjæl omkring Præstø eller Vordingborg Næstved er også helt fint. :) Kan også sende min USB til et medlem som så smider 8.1 ned på nøglen.


    Men usb skal være sat til FAT32?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Kunne også være USB stikket - Mener der er nogle få kinesiske knockoff stik der bare ikke vil boote. :|


    Bruger selv nogle halvbillige stik fra Kingston - Data Traveller mener jeg de hedder.


    Edit: Ville gerne komme forbi, men Aalborg er lige et stykke derfra. Så ville du blive nødt til at sende den med posten :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har brugt MS' "Windows USB/DVD Download Tool" utallige gange til både win 7, 8 ,8.1 og 10.
    Så jeg tror ikke det er toolet der er noget galt med


    Det er præcis det værktøj jeg har brugt. Og selvom det det officielt er til win 7 kan det helt rigtigt at det også bruges til 8.1.


    Det har det gjort alle de andre gange jeg har lavet en frisk installation af 8.1.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Kunne også være USB stikket - Mener der er nogle få kinesiske knockoff stik der bare ikke vil boote. :|


    Bruger selv nogle halvbillige stik fra Kingston - Data Traveller mener jeg de hedder.


    Edit: Ville gerne komme forbi, men Aalborg er lige et stykke derfra. Så ville du blive nødt til at sende den med posten :))


    Det er også en Kingston Data Traveler jeg bruger.


    Forstår bare ikke, hvis det skulle være i stykker, for da jeg var hjemme hos min søster åbnede jeg usb'en og der kunne jeg sagtens se filerne med boot mappen mv.


    Kan det have noget at sige at jeg 'express formaterede den i stedet for alm. formatering?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Næh det burde ikke have noget at sige - Det betyder bare at Windows glemmer hvad der ligger på den og overskriver det med tiden, i stedet for at overskrive hele stikket (hvilket kun slider på det)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har aldrig bøvlet med slipstreaming herhjemme - Det er bare DISKPART og så kopiere alle filer og mapper over fra en .iso ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |