opgradering eller ny gamer pc?

  • Aloha folkens.


    Jeg står med et problem, som jeg håber nogle af jer kan være behjælpelige med:)


    Jeg elsker at game, men fatter simpelthen hat af hvilke hardware produkter der er godt, går godt sammen og er en absolut katastrofe!


    Syntes min pc er begyndt at være langsom, og syntes det er syndt at spille de nyere spil i low indstillinger.


    så mit spørgsmål er: skal jeg opgradere min nuværende eller kan det bedre betale sig at finde en ny? (evt en DIY pakkeløsning?) Jeg har ikke sat mig nogen budget endnu, da jeg helst ville vide hvad der bedst kunne betale sig.


    har brugt speccy til mine hardware's, men skriv endelig hvis i mangler info!


    Windows 7
    Motherboard: ASUS P8Z77-V LX2 (LGA1155)
    Intel Core i5-3570 CPU @ 3.40GHz
    8 GB RAM DDR3 @ 686MHz
    1024MB NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
    Harddisk: 1400 gb RAID (tror jeg)
    PSU: Inter-Tech Energon EPS-750W




    Suppler meget gerne med evt link eller det decideret navn på de produkter i mener jeg skulle kunne bruge - ellers skal jeg nok kunne præstere at lave lort i det alligevel ^^



    Påforhånd mange tak for hjælpen!


    Mvh André

  • Et nyt grafikkort, så er du kørende igen. Din CPU er stadig mere en rigeligt til gaming.


    Et godt køb ville være GTX970 som Jesus også er inde på. Du kan også vente og se på de forskellige nye AMD kort, eller i hvert fald se om prisen falder.


    Hvad er det for nogle spil du spiller, på hvilken opløsning? Og skal det være på ultra i alle spil?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Godmorgen og tak for de hurtige svar - har også hørt at gtx 970 ville være et godt skift - men syntes der er mange forskellige når man søger på fx edbpriser? Eller også er det bare mig😁
    Det er ikke nogle speciale spil... Endnu, har med vilje ikke investeret i nogle nyere spil, og ultra er ikke et must. Men selv et spil som WoW har jeg på low og uden "distance" ellers hakker det i det. Kunne være lækkert med fx Witcher 3 uden probs😊

  • Mht GFX 970, så ville jeg kigge på et kort fra enten, MSI Twinfrozr, Asus STRIX eller Gigabyte G1.


    Fælles for dem alle, er de har en rigtig god køleløsning.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Okay, mange tak for hjælpen - må se om jeg kan hitte det på nettet ^^ :D


    Snakkede med en der omtalte en SSD harddisk - er det en værdig upgrade? Og hvordan fungere det? Køber man en fx 120g SSD og bruger til spil og lign også beholder den gamle harddisk til fx. Billeder, film og musik?

  • Okay, mange tak for hjælpen - må se om jeg kan hitte det på nettet ^^ :D


    Snakkede med en der omtalte en SSD harddisk - er det en værdig upgrade? Og hvordan fungere det? Køber man en fx 120g SSD og bruger til spil og lign også beholder den gamle harddisk til fx. Billeder, film og musik?

    En SSD giver en kæmpe boost i hastighed. Hvor du vil have den hastighed, er op til dig. De fleste installerer styresystem + de vigtigste programmer (chrome osv) derpå, så det fungerer hurtigt.


    Hvis du har et spil med lange loading-tider, kan du smide spillet over på SSDen. Du får dog ikke bedre FPS i spil ved at de er på SSD, det er kun loading tider osv, der går hurtigere.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Okay, mange tak for hjælpen - må se om jeg kan hitte det på nettet ^^ :D


    Snakkede med en der omtalte en SSD harddisk - er det en værdig upgrade? Og hvordan fungere det? Køber man en fx 120g SSD og bruger til spil og lign også beholder den gamle harddisk til fx. Billeder, film og musik?

    120 gb SSDen vil generelt være til styresystemet. :) Det fungerer hurtigere og mere smooth med en SSD. Til spil osv vil jeg anbefale en almindelig harddrive, da spil generelt fylder for meget til, at det er fornuftigt at smide dem på SSDen. Den harddisk du allerede har ser fin ud til det formål. Også stor nok.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3