Bundkort + cpu + ram brændt af?

  • Sagen er den at jeg har fået noget gratis hardware, hvor personen jeg har fået det fra har sat et gtx 970 til men så byttet rundt på nogle stik i den modulære psu. Dette har så resulteret i at der ikke vil komme billede og jeg er i tvivl om hvad der er galt, der er testet med hans gamle gfx efterfølgende. Kan man brænde hele lortet af ved at bytte rundt på de stik der sidder fra gfx og op i den modulære psu. Så der måske bliver sendt for mange ampere eller lign ind gennem pci porten?


    Bundkortet er et gigabyte ga-x79-ud3 med en core i7 cpu og 16 gb ram.


    Får ikke selv lige mulighed for at teste det før jeg får en ekstra psu hjem, da jeg helst ikke vil skille mit nuværende system ad.

  • Umiddelbart nej.


    Allerførst så kan stikkene kun passe i de rigtige sokler både på GFX og i PSU hvis ikke han har voldbollet dem.


    Du må få ham til at teste tingene hver for sig, altså se om det GFX 970 virker i en anden maskine, gør den det, så fejler det ikke noget.


    Test ram en blok af gangen, for at se om nogle af blokkene har taget skade.


    Endelig kan han have brugt en PSU, som simpelthen ikke kan levere amps nok, til at føre systemet stabilt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Vil lige prøve at teste det senere. Han havde taget og byttet stikket om i psuen, så gfx fik strøm fra den udgang på psuen der normalt giver strøm til harddiske, sata. Kan jeg bare samle det hele, så bundkortet ligger på et bord? Så er jeg fri for at smide det i et kabinet.