Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. juni 2015, 17:08

Hej, min pc låser sig fast.

Det sker når den KUN står inde i BIOS men også når jeg forsøger at starte Windows 8.1 eller er inde i Windows 8.1.

Jeg har prøvet at udskifte grafikkortet, men det hjalp ikke ... :-(

Er der nogle af Jer der har en ide ... ?

Venlig Hilsen

DK-TTH

i5-6600K

ASUS H170 PRO GAMING

CORSAIR H115i

OCZ 460A 240 GB

OCZ 460A 240 GB

ASUS R9 390X - 8 GB

ASUS 24" Gaming 144Hz skærm

COOLER MASTER V750

Headset Steelseries Siberia V2

Tastatur Logitech G19

2

fredag, 19. juni 2015, 18:13

Har du testet dine forskellige dele, såsom RAM?

Acer Aspire E5-573 15,6"

3

fredag, 19. juni 2015, 18:55

Der kan være utal af muligheder du kan prøve. Google har mange løsninger.

Når det er sagt, så er det mest almindelige at vende blikket mod PSU / RAM / harddisk / Bundkort.

• Prøv at start computeren op, KUN med strømstik og skærmstik. Eventuel én blok RAM og kun de mest nødvendige ting - tag evt case-fans osv helt ud, det gør det mere overskueligt.

• Prøv at reset BIOS ved at tage batteriet ud af bundkortet, mens du holder "start-knappen" inde i 10-15 sekunder (så forsvinder det resterende strøm fra bundkortet)

• Har du mulighed for at teste med andre komponenter, som RAM osv?
  • Følg manualen til dit bundkort! Det har virkelig hjulpet mig med at finde løsninger på ting, som jeg aldrig havde forestillet mig. Bare et eksempel: Kunne ikke starte min computer, og den hylede, da jeg havde sat CPU-fan i CPU_FAN 1 - og den SKULLE altså i FAN2 af en eller anden årsag.

• Skil hele maskinen af og start forfra - her tænker jeg især på RAM / CPU plus de tilhørende stik.

• EDIT: Vær sikker på, at skruerne på bundkortet ikke er strammet for meget, det kan give nogle statiske problemer eller noget lignende.

CPU: i5-6600k @ 4.0GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

4

fredag, 19. juni 2015, 20:40

Hej, tak for hjælpen.

Efter at have afmonteret en del komponenter og genstartet en del gange ...... endte jeg ved rammen.

Det var den ene 2 GB Corsair Dominator GT ram blok der var synderen.

Har byttet plads på de sidste 2 ram blokke og det kører bare derude af for at kontrollere om ram soklen måske var brændt af der hvor den beskadigede ram blok sad.

Sættes den sidste ram blok i igen, på en af de andres ledige pladser låser pc´en igen.

Nye ram skal der hvis til ... :-(

i5-6600K

ASUS H170 PRO GAMING

CORSAIR H115i

OCZ 460A 240 GB

OCZ 460A 240 GB

ASUS R9 390X - 8 GB

ASUS 24" Gaming 144Hz skærm

COOLER MASTER V750

Headset Steelseries Siberia V2

Tastatur Logitech G19

5

fredag, 19. juni 2015, 22:06

Hej, tak for hjælpen.

Efter at have afmonteret en del komponenter og genstartet en del gange ...... endte jeg ved rammen.

Det var den ene 2 GB Corsair Dominator GT ram blok der var synderen.

Har byttet plads på de sidste 2 ram blokke og det kører bare derude af for at kontrollere om ram soklen måske var brændt af der hvor den beskadigede ram blok sad.

Sættes den sidste ram blok i igen, på en af de andres ledige pladser låser pc´en igen.

Nye ram skal der hvis til ... :-(
Godt at høre, at det nu virker. Hvor mange RAM-blokke bruger du i alt? Og er de af samme type? Nogle gange er det bare umuligt at få RAM til at arbejde sammen, især hvis alle 4 sokler bruges.

/Peter

CPU: i5-6600k @ 4.0GHz
GPU: GTX 1060 6GB
RAM: 16GB DDR4 HyperX
MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
SSD: Samsung 750 Evo 500GB
Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.