XFX 550W - nok watt?

  • Hvis jeg køber et brugt GTX 780 og det overskrider PSU limit, vil computeren så bare slukke eller vil PSU'en blive ristet?

    Den vil formentlig lukke ned, for at beskytte computeren.


    Jeg har dog selv fået ødelagt PSU + Bundkort + CPU ved en dårlig PSU - men det var også en ringe PSU.


    Så jeg tror egentlig ikke du behøver at være bange. XFX 550w er en god PSU, jeg har den også selv. Men om du kan køre et GTX 780 ved jeg ikke helt.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Ja der sker typisk bare det at computeren genstarter hvis graffikkortet trækker så meget strøm at det løber tør - Eller så crasher driveren.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har tænkt mig at købe noget brugt GTX 780/770. Dog er jeg i tvivl om en AMD FX 6300 (OC) + GTX 780/770 vil kunne køre på en XFX 550W? :?:


    Du kan også overveje et brugt Gtx 970. Det sluger ikke nær så meget strøm, og det er en del hurtigere end Gtx 770 ell. Gtx 780.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Han skriver ikke hvilken MSI model, der er tale om. Men ellers er det en nogenlunde OK pris - men man kan jo altid forsøge at presse prisen lidt ;)


    Men hvis du lægger mærke til brugeren, der har det til salg inde på HOL.dk så er han helt ny inde på siden. Ydermere er han ikke NEM-ID valideret eller bare e-mail valideret. Så personligt, hvis jeg skulle handle med en sådan bruger, ville jeg kun handle f2f. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Han skriver ikke hvilken MSI model, der er tale om. Men ellers er det en nogenlunde OK pris - men man kan jo altid forsøge at presse prisen lidt ;)


    Men hvis du lægger mærke til brugeren, der har det til salg inde på HOL.dk så er han helt ny inde på siden. Ydermere er han ikke NEM-ID valideret eller bare e-mail valideret. Så personligt, hvis jeg skulle handle med en sådan bruger, ville jeg kun handle f2f. :)

    Nu er han NEM-id valideret hvad jeg kan se, men man skal være påpasselig med sådan nogle brugere :)