DXracer passer ikke til mig, hvad er det bedste jeg kan gøre?

  • Jeg har bestilt en DXracer stol her den 2 juni og fik den nogen få dage senere http://www.skiftselv.dk/kontorstole/dxracer-d08l-sort-roed/ så vidt jeg kan se den 4 juni


    Jeg sidder stadig ikke optimalt i den, mest sædet der ikke er optimalt i størrelsen til mig bagdel, jeg er 171cm høj og 110-120kg tung.
    Valgte stolen pga min højde (havde fået at vide jeg skulle) og vægten (ville gerne betale lidt ekstra i forhold til de lidt billigere modeller så det blev den jeg linker til da den var på lager og i den rigtige farve) men jeg for lidt øm bagdel af at sidde i den og kan ikke sidde i den i flere timer af gangen selv om der skrives at den der velegnet til at sidde i, i op til 8 timer af gangen.


    Jeg vil så høre hvordan jeg er stillet for jeg har samlet den og brugt den i snart 14 dage, kan nok ikke skille den af da jeg har erfarringer med at en gaspatron kan sidde meget godt fast.
    Returnere den og få måske 2000kr tilbage (er den taget i brug betragter skiftselv den som brugt og man for kun en del af beløbet tilbage) og samtidig skal betale for fragten tilbage(købt ny til 2333.48kr) eller måske prøve at sælge den, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få mest for den. (så snart noget er brugt for man næsten ingen ting hvis man prøver at sælge noget på diverse hardware sider, selv hvis produktet er helt nyt upakket for man ofte langt fra nypris for det)


    Hvad vil i anbefale mig?


    Jeg har brug for en ny stol da den gamle stol jeg har er ved at gå i stykker og det er under stolen i forbindelse med der hvor gaspatronen sidder, det ikke bare noget der kan løses ved at købe ny gaspatron eller nye hjul

  • Du kan nok godt få tæt på nypris for den hvis du sælger den privat i Danmark. Det er en eftertragtet stol.
    DxRacer reklamerer med at stolen i velegnet til brug over 8 timer. Det betyder ikke at den er specielt behagelig at sidde i, men at den ikke bliver siddet igennem som så mange andre stole.


    Det jeg ville gøre var at prøve at sælge stolen privat og tage det tab der følger med det. Jeg ved ikke meget om de mange andre stole på markedet, men Arozzi laver nogle gamer stole, som ser meget bløde ud. Kvaliteten af dem kan vi diskutere, men tror ikke de er helt ringe. I dit sted ville jeg også se mig om efter butikker der har stole du kan prøvesidde.


    DxRacer stolen bliver i hvert fald ikke meget blødere at sidde i lige foreløbig. Har haft min i snart et år nu, og den er stadig lige så dejlig som da jeg fik den :)

  • Den er skam sat til salg men kun en spurgte og det var om farven.


    Startede på 2100kr og nu er den nede på 2000kr vil gerne have en stol uden at skal ligge noget oven i.


    Aner bare ikke hvad det skal være, den skal bare være god at side i og den bedste kvalitet jeg kan få for det jeg kan få for stolen


    Er på bar bund, dem fra ikea koster kassen i fragt og er ekstra dyre i den helt rigtige farve, jysk har jeg dårlig erfarringer med (mark)

  • Når man har lidt mande hofter og kigger gaming stole skal du kigge på stolene som hedder XL.. de er bredere og lidt højere...


    [Blocked Image: http://www.needforseat.de/eu_english/images/abmessungen_pro_gaming_maxnomic.jpg] [Blocked Image: http://www.needforseat.de/eu_english/images/abmessungen_xl_series_de.jpg]

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Problemet med mange stole er, at de er betrukket med PU-læder eller "plastik". Så hvis du sidder på stolen i længere tid, så kan du risikere en våd røv. Men jeg ved ærligt talt ikke hvad du skulle købe. Der er ikke mange stole derude der er blødere i sædet end en DXRacer, som samtidig er betrukket med noget fornuftigt stof eller læder.

  • Er ligeglad med om det er en gamer stol, købte på baggrund af min højde og vægt (rimelig pris, designet og at mange skriver dxracer er den bedste racer,gamer kontorstol) men den passer ikke optimalt til mig pga mine lår og bagdel, men jeg synes ikke jeg for ondt i ryggen, måske lidt i nakken, men jeg tror det er fordi jeg spænder lidt pga jeg ikke sidder optimalt.


    Kiggede lidt tidligere på stole og de havde 2 dxracer i daells varehus (ved ikke helt 100% hvilken det er andet end den dyreste er nok en af de store stole), havde jeg vidste det for 14 dage siden havde jeg taget til odense og prøvet dem, med reduktion af ny prisen og en fragt jeg skal betale vil jeg helt klart tabe meget, hvem vil sende en stol på over 20kg til grenåå? Gls som jeg fik den med? Hvad koster det 300-400kr og max 2000kr for stolen

  • prøv evt at finde en brugt kinnarps kontorstol?


    har selv været vold heldig at finde en til 150 kr men en kinnarps 6000 serie stol burde du kunne finde til en ok pris og det er gode at sidde i :)

  • Har du overvejet at skippe armlænene? Holdt selv op med købe stole hvor de ikke kunne tages af for år siden, da de altid endte med at give mine arme slemme mærker. Det giver lidt mere bredde til hofterne på de fleste stole.


    Hvad angår specifikke modeller og pris så har jeg for længe siden opgivet ideen om en dyr men komfortabel stol - De går sgu altid i stykker før tid alligevel. For tiden bruger jeg en billig samlestol fra IKEA som er overraskende komfortabel i forhold til at jeg stort set ikke flytter mig fra den hele dagen.


    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39023604/ 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har slet ikke råd til en stol til 3000kr.


    Har lige fået en mil fra skiftselv, hvis jeg sender stolen tilbage lad os sige det koster 300kr så for jeg 1500kr tilbage, så det er 100% udelukket