Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 23. maj 2015, 11:44

Jeg er ved at rende ind i et lagerproblem internt i min maskine.
Så inden det er tvingende nødvendigt, så mangler jeg og få nogle inputs fra tweakere, som har løst det.

Det skal lige siges, at det er til at hoste film på, og lagerpladsen skal ikke bruges til andet.

1. Jeg har selv tænkt på om man kan købe en "kasse" så man kan sætte en intern HD i den og lave den om det en ekstern via usb tilslutning ? .

2. Måske skulle man investere i en NAS ?

Jfr. punkt 1, så have jeg tænkt på og købe en WD green på 4GB eller større, men dem har jeg altså ikke været særlig heldig med før, da jeg har oplevet de dør lige pludselig og det ender altid med en fandens bøvl.

Måske skunne man istedet købe en NAS og fylde den med WD Red serien ?, da de er lavet til 24/7/365 brug ?

Alle gode meninger og forslag vil blive ihvertsat.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

2

lørdag, 23. maj 2015, 13:10

1. Jeg har selv tænkt på om man kan købe en "kasse" så man kan sætte en intern HD i den og lave den om det en ekstern via usb tilslutning ?

Det kan du sagtens - F.eks. Icebox laver nogle tomme enclosures til 3,5" og 2,5" hvor du hiver bagenden ud og sætter harddisken ind i. Har selv en af hver til brug efter behov når jeg fikser andres maskiner. Eneste minus ved et USB baseret system er at (sidste jeg checkede) ikke er muligt at formatere områder som ikke allerede har et filsystem.

Med andre ord - Sletter du diskens eneste partition skal den ind i maskinen for at give den en ny.:(

3

lørdag, 23. maj 2015, 14:13

Kan kun anbefale en NAS. Har selv én Synology og har haft megen glæde af den.

Du kan sætte den op til at tænde og slukke med angivne intervaller. Wake-on-lan, så du aldrig behøves at tænde den "manuelt" (så du kan gemme den af vejen). Forskellige pakker og programmer, så du kan downloade, tage backup til den, lave din egen cloud-server - muligheder er der nok af.

Skal lige nævnes det koster også derefter, men jeg syntes det er alle pengene værd!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

4

onsdag, 27. maj 2015, 10:07

En NAS er måske lige i overkanten, hvis du ikke skal bruge den til andet...
En ekstern box med en eller flere diske er da en oplagt mulighed. Der er masser af muligheder, og du kan finde nogle ret fede lige her:
http://macupgrade.eu/catalog/externe-hd-c-3.html

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

5

onsdag, 27. maj 2015, 10:24

Jeg har et mediecenter. Altså bare en almindelig pc i et "fancy" kabinet (http://thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00000176).

Den indeholder en gammel i7'er, 16gb ram og et Radeon something something passivt kølet kort.
Og så har jeg klemt 8 wd green 4tb i den, samt en gammel ssd til system-disk.
Det kører ganske glimragende.

En Synology NAS er helt klart en kønnere og nemmere løsning.
Men hvis man skal have en til 8+ diske er de relativt dyre

6

onsdag, 27. maj 2015, 10:29

Man kan bygge meget, og billigt, men forskellen ligger jo klart i bruger interfacet, og de mange muligheder der kommer med en komplet NAS.

En NAS behøver ikke koster en formue i dag, men det kommer klart an på valg/krav og ønsker.

7

onsdag, 27. maj 2015, 12:42

Du kan også købe en icy box med hot swap af diske til både 3,5" og 2,5". Den kan fås til USB 3 for få penge

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.