Nyt digitalkamera (400-700kr) [SOLVED]

  • Hej Tweakers!


    Jeg mangler et billigt kamera. Jeg ved dog intet om kameraer, og vil derfor spørge jer om hjælp.


    Kameraet skal bruges mest til feriebilleder, så vi taler bestemt ikke noget vanvittigt, heraf også prisen.


    Er der nogle bestemte mærker, der gør sig bemærkede i den lavere prisrække? Kameraet skal være let at have med sig og forholdsvist simpelt at benytte.


    Nogle bud? Jeg er godt klar over, at mine krav ikke er bestemt konkrete, men jeg er virkelig på herrens mark. Siger MegaPixel overhovedet noget om kvaliteten nu om dage?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

  • Canon, Canon og Canon! Deres IXUS-modeller giver mest forpengene. Køb det bedste du kan, indenfor dit budget. Med bedste mener jeg det du kan spare mest på, f.eks. hos El-Giganten el. lign.
    Gå efter det med den højeste OPTISKE zoom. Digital zoom kan ikke bruges til en skid.
    Nej, pixel siger meget lidt om billedkvalitet.


    M.v.h.

  • Jeg vil også sige Canon Ixus, og gå efter optisk Zoom.
    Antal Pixel er ikke vigtigt, så om det er 12 eller 20 megapixel er totalt ligegyldigt, da jeg ikke forventer at du vil forstørre op til plakatstørrelse.


    Så som tidligere sagt, det Ixus du kan finde, med mest optisk Zoom.
    Det du linker til, ser ganske ok ud. Vær dog opmærksom på, at det ikke kan optage video i Full HD, hvis du vil kunne optage video til fremvisning på en Full HD TV skærm vil det kunne ses.

  • Jeg er helt enig med de andre: Canon, Canon og Canon.


    Har haft flere forskellige mærker, men ingen har nogensinde være på niveau med mit kompakt Canon. Det er efterhånden 6 år gammelt, og tager virkelig gode billeder og batteriet er stadig virkelig godt. Ydermere så er det solidt bygget.


    Den specifikke model lyder umiddelbart som et rigtig godt bud :-)

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Jeg bestilte et Canon Ixus 145 efter at have læst til reviews af det. Kostede 619, så det er jo helt acceptabelt. Glæder mig til at se det i aktion.


    Tak for jeres hjælp!

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13