Ny(e) skærm(e)

  • Ok, så på baggrund af råd herfra (i denne tråd: Ny spil-PC), så har jeg bestilt et nyt 970-grafikkort.


    Nu er spørgsmålet så om jeg burde se mig om efter et par nye skærme. Jeg har to Dell skærme, en 24" fra 2006 og en 21" fra 2011. De er jo ikke lige hvad jeg ville kalde nutidige :).


    Jeg vil måske på sigt gerne udvide med en tredje skærm.


    Men hvad skal man så gå efter?


    Jeg benytter mest min PC til spil, kontorarbejde og surf. Jeg redigerer lidt videoer i ny og næ .. men ikke noget vildt, og det gør jeg alligevel mest på min Macbook Pro.


    Så en skærm eller to til Gaming primært og som ikke koster halepartiet af en jetjager.


    Hvad med en skærm som denne:
    ASUS VG248QE
    Eller er der andre jeg bør kigge på?
    Kom glad med forslag og råd :)

  • hvis det var mig ville jeg gå efter en 27 tommers skærm med ips panel , de kan fås helt nede fra omkring 15-1600 og op efter :-)
    specielt hvis du bruger dem til video og den slags også :-)

  • VG248QE er bestemt en kanon skærm til gaming, og har da også selv 2 af dem i hjemmet. Men hvis du laver lidt videoredigering og billedbehandling, så bør du nok kigge efter en anden skærm, da denne ikke egner sig for godt til den slags. Farvegengivelsen er ikke for god på sådan en ASUS skærm..


    Men ud over det, så kan jeg godt anbefale den.

  • Skaf dig en 27" med 2560x1440 ips panel. Så kan du bruge de gamle som ekstra :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det er mere hobby redigering jeg laver .. og det er alligevel mest på min Macbook Pro. Det er bare sådan lidt sjov med GoPro og diverse mobile optagelser jeg roder med ... så det skal ikke være p.g.a. af det at jeg skal vælge skærm ud fra.


    Det vil være primært gaming :)


    Hvis jeg skal hoppe op i en 27" skærm, kan I så anbefale nogle bestemte? .. jeg ved nada om paneler og lign.

  • ips paneler gir den bedste farve gengivelse hvor TN paneler kan give nogle virkelig vilde refreshrates, men det er så på bekostning af farve gengivelse og nogle gange kontrast (så vhid jeg husker).
    så humlen er hvis det er fps spil du spiller så er en 120-144 hz skærm en fed ting, hvis det er spil hvor der er lagt meget vægt på historien og det grafiske i spillet så ville jeg sige en skærm med et ips panel :-)




    hvad er budgettet til den nye skærm ?

  • Jeg har ikke lagt mig fast på noget fast budget endnu ... det kommer an på hvad jeg vælger. Jeg kunne godt finde på at smide 3-4000 for to skærme, hvilket er hvad jeg skulle af med, hvis jeg gik efter to ASUS-skærme. Jeg ved ikke helt hvad en enkelt IPS skærm står i?


    Jeg spiller ikke meget action ... udover GTA, Mass Effect og lign. .... jeg spiller ikke FPS som Call of Duty, BattleField eller Gears of War.


    Mine favoritspil i øjeblikket er GTA V, Pillars of Eternity, Sunless Sea, State of Decay, GuildWars 2, Dragon Age: Inquisition og Planescape Torment (fra 1999 ;)) ... det er kun GTA V der tvinger mit 3 år gamle grafikkort til at give op.

  • Jeg læste en anmeldelse hos Flatpanels.com inden jeg bestilte og deres forklaring på det var noget mere teknisk end jeg forstod. De siger dog at der reelt ikke opleves input-lag på denne skærm ... ej heller på den billigere 60 Hz skærm som jeg oprindeligt kiggede på.


    Så hvad end de gør for at nå "240 hz", så er det ikke noget der går ud over performance, men jeg forstod heller ikke helt hvad det så skulle gøre godt for :)

  • Levering står til at være på tirsdag :) .. så skal nok melde tilbage.


    Afventer dog stadig mit nye grafikkort, og det tager åbenbart noget tid. Så kan jeg først rigtigt se hvad skærmen kan :)