Kan denne PC bygges bedre for omkring 9k med skærm?

  • Jeg skal have en ny computer, primært til spil. Har før samlet selv, men faldt over TOPDATA, og synes næsten ikke jeg kan bygge dem billigere end de gør.


    Jeg tager udgangspunkt i deres tilbud til 7777: http://topdata.dk/product.asp?product=10159
    Den indeholder:
    I5-4460
    Asus H81M bundkort
    Asus 4GB GTX970
    8GB Kingston Furry ram 1866/1600
    Coolermaster 430 Elite kabinet
    Seasonic 550W XFX pro 80+ power supply
    DVD brænder
    24" Asus 2ms skærm
    Gamer mus og tastetur


    Hertil har jeg tilføjet,
    250 GB SSD
    1TB Harddisk
    Trådløst netkort
    + bedre CPU køler


    Bliver i alt 9000 kr.


    Kan man bygge en bedre selv, når man også skal bruge skærm og tastetur? Eller ville i opgradere deres tilbud på andre måder?


    Mvh Ask

  • Det bliver nok minimalt, eftersom den er med skærm. Jeg vil selvfølgelig gerne opfordre til et bedre chipset end H81. Jeg ville selv vælge H97, hvis OC er lige meget. Vil du gerne overclocke, skal du have et Z97 bundkort og en eksempelvis i5-4690K CPU. Men generelt er det en god pris :)

  • Du kan selv finde de billigste priser her:
    http://www.edbpriser.dk/

    Har allerede været inde for at bygge min egen PC, havde valgt et lidt større motherboard. Men med skærm osv blev det samme pris, og så var den ikke samlet osv.
    Derfor jeg måske tænkte man i stedet kunne skære lidt andre steder osv.


    Kan det virkelig også passe at der ikke findes trådløse netkort i motherboards nu? brugt bærbar til spil i mange år, men troede det bare var standard.

  • Har allerede været inde for at bygge min egen PC, havde valgt et lidt større motherboard. Men med skærm osv blev det samme pris, og så var den ikke samlet osv.
    Derfor jeg måske tænkte man i stedet kunne skære lidt andre steder osv.


    Kan det virkelig også passe at der ikke findes trådløse netkort i motherboards nu? brugt bærbar til spil i mange år, men troede det bare var standard.


    Så skal du op i nogle af de dyrere bundkort. Ellers koater et trådløst netkort omkring +-200 kr.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Er det et problem at bundkortet er et mini-ATX?


    Regner hverken med at skulle OC, eller sætte andet hardware i. Udover måske lidt extra ram i fremtiden.


    Ud fra det du skriver så er det jo kun et problem hvis de 8GB kingston RAM fylder alle 4 sokler.


    Angående og samle en PC selv, så er det meget nemt, hvis du ellers har holdt en skruetrækker i hånden før :)

  • Jeg er rimlig tiltrukket af den færdig bygget pc med det hele samt tastetur+mus og skærm. Ikke fordi jeg ligefrem mangler en ny skærm, men det er da en bonus, siden har altid tænkt at prøve at have 2 skærme på engang :D. Når jeg prøver at finde delene på pricerunner og samligner prisen, kommer jeg op i det samme, men det er uden dvd-brænder, skærm, mus og tastetur. Så kan jeg ikke se hvordan det kan være billigere selv at samle det?


    Og har selv tænkt at smide en sdd i og måske flere ram, efter behov.




    ps. Kan godt selv samle en pc.