aspire x3995 grafikkort ??

  • Jeg har en acer computer aspire x3995 ( en af de små kabinetter ) hvor jeg gerne vil have et bedre grafikkort .


    det bunder i jeg har købt det nye GTA og med et amd radeon r7 200 grafikkort køre det rent ud sagt pisse ringe.


    da det nu er en lille computer hvor der meget lidt plads til grafikkort og min viden er meget begrænset håber jeg i kan hjælpe mig med at finde det bedste der nu findes som der er plads til. Jeg vil ikke risikerer at købe et forkert grafikkort som ikke kan være der .


    budget max 2000kr


    jeg har prøvet og finde specs på computeren og kan kun blive lidt forvirret over det med porte og itx og atx


    Det ene sted læser jeg det som mini itx og et andet mini atx. og så der det med x 16 og x8


    her er et billede fra google som ser magen til ud som min inden i


    og der er meget lidt plads til grafikkort.


    [Blocked Image: http://s2.euronics.ee/UserFiles/Products/Images/63719_acer_aspire_x3995_dtsjleh001.jpg]




    jeg har downloadet et program så jeg kan se alle specs på pcèn.



    og under motherboard står der pci express max supported x8.


    men som i kan se nedenfor har jeg fundet andre oplysninger på nettet hvor der står x16



    jeg har nedenfor hentet nogle oplysninger fra google når jeg har søgt på mit bundkorts navn



    CPUSupport Intel (Ivy Bridge, Sandy Bridge)
    *Core i5 Quad, i3 Dual Core (2nd and 3rd Generation), Pentium (G), Celeron (G)
    ChipsetIntel B75 ExpressSocket TypeLGA 1155Integrated GraphicsIntel HDMemory4 x 240-pin DDR3 DIMM slots – Dual Channel DDR3 1600/1333 non-ECC, un-buffered memory (MAX 16GB)Expansion Slots
    1 x PCI Express x1 (low profile)
    1 x PCI Express x16 (low profile) (3.0 Ivy Bridge), (2.0 Sandy Bridge)Storage
    2 x SATAII 3Gb/s connectors
    Supports HDDs, Internal Solid State Drive (SSD)AudioRealtek – High DefinitionEthernetIntel (Gigabit)Rear Panel
    1 x Audio I/O – (line out/in, microphone)
    1 x PS/2 for keyboard (purple)
    1 x PS/2 for mouse (green)
    2 x USB 3.0 ports (blue)
    4 x USB 2.0 ports (black)
    1 x RJ45 LAN port
    1 x VGA port
    1 x HDMI portInternal1 x CPU Fan connector (4-pin)
    1 x SYS Fan connector (4-pin)
    1 x ATX 12V Power connector (4-pin)
    1 x ATX Power connector (24-pin)
    1 x Front Audio header
    1 x Battery socket (3V)
    1 x Front Panel header
    1 x Clear CMOS jumper
    2 x USB headers
    BIOS Form FactorMicro-ATX



    jeg har ikke meget forstand på dette men ud fra hvad jeg ved så burde min pc være god nok på nær grafikkort.
    strømforsyning er forhåbenlitg stor nok?


    hvis der mangler noget info så sig endelig til . håber der nogen der gider hjælpe :-)

  • Ud fra billederne at dømme, så kan du ikke smide noget grafikkort i den der. Så vidt jeg kan se, så har din computer et onboard grafikkort, hvilket vil sige at grafikkortet er integreret i bundkortet.
    Det ser heller ikke ud til at du ville have plads til et nyt grafikkort, da de fylder en del nu om dage.


    Er ked af at sige det, men du må nok spare op til en ny computer.

  • det kan ikke være der desværre da jhan s pci-e port sidder nederst...


    hvis det er en reelt mini itx board kan du jo lede efter et nyt kabinet til den ? så har du plads til et ordentligt grafik kort, men det ivl nok kræve at du køber en psu også :)

  • Det bliver svært at finde et gfx som passer i, da der kun er plads til et 1-slots kort, hvis det skal køre på pci-express-16/8 porten.


    Jeg ville tro det nemmeste er at finde et andet kabinet og strømforsyning (kan vel fås af ny for en 600-700 kr uden at det er noget helt special) og flytte resten over i det kabinet. Det står i specs at det er Micro-ATX bundkort. Det vil gøre det nemmer at finde og sætte et gfx i.


    Et forslag kunne være (set billede)

  • Det bedste jeg kan finde er et GTX750.


    Du er nok bedre tjent med et nyt kabinet, hvis du vil have plads til et "ordenligt" kort.


    https://www.komplett.dk/gainwa…750-2gb-physx-cuda/814030


    Ellers må du selv modde et grafikkort med en køler: http://www.tomshardware.com/re…1-2.html#topcomments_3761

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • dejligt med hurtig respons :-)


    Jeg havde nu håbet på at kunne få et ok grafikkort og sætte i som den er nu og undgå en ombygning til større kabinet.


    renegger skriver det bedste han kan finde er et gtx750 som jeg går ud fra han mener passer i men at det ikke er "ordentlig" men hvad godt er det ? er det meget bedre end det jeg har ?
    og er gtx750 det bedste grafikkort jeg kan få plads til?

  • prøv at hente aida64 ned og se precists hvad grafik kort det er. for r7 200 er bare den serie det er :-) og alt efter hvilket R7 kort det er så har det jo forskellig ydelse :-)

  • gtx750 grafikkort er det så det bedste på markedet til min pc . og hvor godt er det så ?


    Jeg tvivler på at forskellen er ret stor, men det er det bedste kort, som du kan få til den lille maskine, som du har.


    Der er en grund til at highendkort har en længde enten på eller lige over de 30 cm idag og det får du altså slet ikke plads til i den lille kasse, som du har.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hvis jeg var dig ville jeg lede efter et brugt bundle eller noget i den stil.
    elelr i hvert fald finde et brugt kabinet og psu og evt et brugt gfx også :) det ville give dig meget mere gaming performance.