Hjælp til køb af bærbar m.v.

  • Hej med jer


    Jeg er amatør indenfor billedredigering, hvor jeg bruger Photoshop Elements og Lightroom.


    Derfor mangler jeg en ny bærbar computer samt en ekstern skærm. Til daglig vil jeg bruge den bærbare til almindelige ting, men når jeg vil redigere billeder, så vil jeg sætte den bærbare sammen med skærmen.


    Jeg vil have en ekstern IPS skærm enten med høj opløsning eller 4k. Derefter kommer mit problem, som er at finde en bærbar der kan udnytte dette til fulde. Kan det passe at man kun kan udnytte det fuldt ud, gennem en displayport (60 mz) Kan kun finde få bærbare der har sådan en.


    Derefter har jeg læst, at man skal have et virkelig godt grafikkort for at det kan fungere (nok mindst GTX970M) Nogen der ved mere om dette? Vil det så sige at den eneste løsning vil være, at købe en gamer bærbar til 11.000+


    Er der andet i kender til, som man skal forholde sig til, hvis man ønsker en skærm med en høj opløsning/4k samt en bærbar til?


    PÅ forhånd tak :9xo

  • Tak for svar.


    Så vidt jeg kan se, så kan den ikke kobles til en ekstern 4k skærm (eller lignende) da den ikke har displayport eller HDMI 2,0 (hvis det er kommet helt på markedet endnu?) Eller er der noget jeg har misset?

  • altså det blir virkelig virkelig dyrt at finde en blær bar der kan det.. sådan lige en hurtig søgning på edbpriser så starter priserne omkring 13k og opefter. så ville det nærmest gi mere mening at bygge en stationær til at lave din billed redigering på hvis dualligevel har tænkt dig at sætte din bærbare til en skærm. og så ha en mindre lettere bær bar ved siden af ?


    men hvorfor er en 4 k skærm et must som amatør i photoshop ?
    altså en 27 tommer ips skærm ville være rigeligt hvis du spørger mig.
    har slev gået og blinket til den her
    http://www.edbpriser.dk/skaerm…-mat-sort-id-8032908.aspx