højtaler problemer.

  • Jeg har inden for de sidste 6 mdr købt nyt heatset og computer højtaler. men har et problem som nogen gange får blodet i kog. jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre.


    Jeg har et trådløs headset astro a50 og nogen logitech højtaler. problemet er at højtalerne er med jax stik. og headset er med usb. Det jeg oplever er at de overhovedet ikke kan finde ud af at køre sammen. altså jeg skal ind og sætte over på hvad jeg vil høre. hvilket jeg synes er lidt træls. men nogen gange har det bare drillet helt vildt. som nu. lige meget hvad jeg end gør kan jeg ikke få mine højtaler til at virke. Headset virker helt fint. En af mine venner kendte godt problemet og fortalte at han havde købt et lyd kort med et program som gjorde at han kunne skifte i mellem.


    Er der nogen der har en ide hvad jeg kan gøre? kan man få et andet program som kan hjælpe på mit problem.?

  • Der ligger en grundlæggende ting i din opsætning, der muligvis kan være årsagen.
    Højttalerne bruger computerens lydkort via jack stikket, hvorimod headset med USB bruger sit eget indbyggede lydkort - ret mig endlig hvis jeg tager fejl.


    Af samme årsag kan Windows have svært ved at finde ud af hvilken enhed der skal spille hvad, hvornår.
    Bruger du Windows til at styre hvilken enhed der skal afspille lyd, eller et tredjeparts program?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg bruger et Tv som skærm og kører lyd via HDMI og ind i tv'et


    Samtidigt har jeg et Soundblaster lydkort som mit headset er sat til


    Jeg bruger så Soundswitch ( soundswitch.codeplex.com) til at skifte mellem de 2 og har "bindet" ctrl+shift+alt+z (du kan binde det til whatever) til at skifte mellem de 2 lydkort.


    Det fungerer perfekt for mig

  • hvis du sætter dit lydkort som standart, og derefter går ind i optage enheder så kan du sætte dit headset til "listen to this device".
    så får du samme lyd i højtaler og headset :-)


  • 100 tak for svarende jeg vil lige prøve at rode med det senere :)


    Grus jeg køre det over windows. og jeg har som sådan ikke noget program til at gøre det. bruger bare det som er i windows. jeg har dog et soundblaster lydkort i mit bundkort :)