DPI spørgsmål

  • Mange mus salgspoint er DPI, jo flere jo bedre. Men langt de færreste bruger overhovedet over 3200. Jeg synes hovedsageligt bare det gør musen hurtigere, kan ikke mærke den er mere præcis. Og jo hurtigere den er, jo mere vil den springe rundt, når jeg løfter musen lidt, og det er ikke godt hvis man vil være præcis.
    Har lige fået min g502 som har hele 12k DPI. Bør jeg så bare stille den til 12 og skrue ned for markørhastigheden, og så vil min mus være et præcist monster? Hvad skal jeg bruge alle de DPI til?

  • Høj dpi er godt på højere end 1080p. Altså hvis du har gang i 3 skærme.


    Selv spiller jeg meget lav dpi i cs:go (steelseries rival) og sensitivity. Høj dpi er sjældent godt for præcision. Dog smider jeg den op, når jeg er ude af spillet.


    6500-12k dpi er mere et slagord, end brugbar.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Det enkle svar: Du har ikke noget at bruge 12K DPI til.


    Siden min G5 har jeg aldrig udnyttet alle DPI på mine mus, og den have 1000 DPI, som heller ikke blev brugt aktivt.


    For det meste er det et salgsgimmick. Langt vigtigere er selve kvalitet af både laser/optik og om formen af musen passer til din hånd.


    Skru ned for DPI og in-game til du finder et niveau, som du er tilfreds med.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvor mange af jer bruger det der "forøg markør præcision"?

    Det skal man holde sig fra. Jeg bruger det KUN på min bærbar (når jeg bruger touchpad) da det fungerer udmærket der, men det gør din mus væsentlig mere upræcis - så jeg synes virkelig "forøg markør præcision" burde omdøbes til "acceleration" (som jeg faktisk er lige ved at tro, at det hed i gamle dage)


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det skal man holde sig fra. Jeg bruger det KUN på min bærbar (når jeg bruger touchpad) da det fungerer udmærket der, men det gør din mus væsentlig mere upræcis - så jeg synes virkelig "forøg markør præcision" burde omdøbes til "acceleration" (som jeg faktisk er lige ved at tro, at det hed i gamle dage)


    /Peter

    Troede da den blev mere præcis. Virker som om markøren bliver mere flydende.

  • Har selv intet at bruge en høj DPI til. Min gamle G9x fra Logitech fungerer fint ved 1500DPI (Ifølge Logitech's egen software) helt uden acceleration (Via en del kringlede CMD commandoer) da jeg hader at den nogle gange er hurtigere end andre - Ødelægger helt mit sigte i skydespil. :(


    Metoden jeg bruger til at slå Accel. fra fuldstændigt.
    http://donewmouseaccel.blogspo…use-acceleration-fix.html

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |