Installation af AMD-grafikdriver virkede ikke? hjælp!

  • Hej


    Jeg havde idag nogle problemer hvor min skærm gik i frys som der også er sket før, når den så er stoppet med det, kommer der denne besked
    "Skærmdriveren stoppede med at virke og blev gendannet", så søgte jeg lidt på nettet og fandt frem til at man kunne prøve at update sin driver i mit tilfælde er AMD Radeon HD 6700m jeg hentede så "autodetectutility" fra deres hjemme side, den begyndte så at lave en masse. Da den var færdig blev skærmen så lavet til 1024x768 istedet for 1600x900 da jeg så ville ind får at skifte det under skærmopløsning kunne jeg max få den på 1024x768.. jeg genstartede så min pc for at se om det virkede og der poppede denne besked op "Der er ikke installeret en AMD-grafikdriver, eller AMD-driveren fungerer ikke korrekt. Installer den AMD-driver, der svarer til din AMD-hardware" jeg brugte igen den der autodetect hvor den fandt min driver og installerede den *siger den* nu. Jeg har også prøvet at installere noget der hedder AMD Catalyst Omega, men der er sgu intet der for det til at virke.. det skal siges at hver gang jeg prøver at bruge den jeg installerede driveren siger den at jeg allerede har installeret den nu, men det siger beskeden jeg får når jeg starter computeren ikke. Et andet bevis på at den ikke er installeret er at jeg ikke kan vælge den rigtige skærmopløsning. nogle der kan hjælpe?

  • Hent den nyeste driver her:
    http://support.amd.com/en-us/download



    Under "manually select your driver"
    Step 1: Notebook graphics
    Step 2: Radeon HD series
    Step 3: Radeon HD 6xxxM Series
    Step 4: Dit styresystem


    Her kan du downloade version 14,12.


    Fjerne gammel driver:
    -Højreklik på "Computer" og vælg "Egenskaber"
    -Vælg "Enhedshåndtering"
    -Udvid "Skærmkort"
    -Højreklik på det skærmkort der kommer frem og tryk på "Fjern" og følg dialogboxen
    -Installer det nye


    Hvis ikke der er nogen kategori som hedder skærmkort, er driveren ikke installeret ordenligt. Så vil der være noget øverst hvor der står ukendt enhed eller lignende sammen med et udråbstegn eller en advarselstrekant