• Godaften folkens,


    Jeg er gået i gang med så småt at overveje om det er på tide at udskifte min efterhånden gamle computer, med en lidt nyere model. Jeg har sammensat nogle dele, men vil lige høre jeres input først.


    Jeg skal primært bruge computeren til gaming, photoshop og arbejde (word og lign.).


    Alle andre gange hvor jeg har købt ny computer, har jeg oplevet at jeg "fortryder" mit køb, fordi folk efter 2 fortæller mig; "Du burde have taget sådan en her istedet for! Det du har valgt der er noget gammelt lort." - Derfor spørger jeg jer.


    Jeg har pt. følgende specs:
    ASUS P6T Deluxe
    Intel i7 920
    Gainward GTX580 Phantom
    Corsair DDR3 8gb CL9 DHX
    Noctua NH D-14 CPU Fan
    2x 1000gb 7200rpm HDD


    Dette er så de nye dele jeg overvejer at hoppe på.



    MB: ASUS Z97-DELUXE
    GFX: ASUS GeForce STRIX GTX 970
    PSU: eVGA SuperNOVA 750 G2
    SSD: Samsung EVO 850 500gb
    CPU: Core I7-4790K 4 GHz (Socket 1150)


    Jeg har ingen anelse om hvilke ram jeg bør vælge, da jeg altid begiver mig ud i noget der aldrig passer overens med bundkortet.


    Lad os umiddelbart sige at der er et loft på ca. 11000.. Hvis der er noget der ville kunne betale sig at købe, for 500-1000 mere, så er jeg villig til at gøre det. Nu vil jeg have noget der virker fra starten af.


    Håber der er nogen der kan hjælpe.


    Fortsat god aften!

  • Rigtig godt valg faktisk.. Der er ikke så meget at sige der. Du kan spare penge ved at købe en Crucial MX100 eller MX200 SSD fremfor den meget dyre EVO 850. Samsungs SSD'er er for tiden også en del i søgelyset pga. firmware problemer, som egentlig er problemer med NAND controlleren.

  • Tak for svar Michael.


    Så der er umiddelbart ikke noget der bør ændres? Jeg har ingen planer om at OC, da jeg aldrig har fået sat mig ind i hvordan det fungere.


    Evt. en anbefaling af nogle fornuftige ram, som understøttes af bundkortet?


    Mvh. Thomas

  • Evt. en anbefaling af nogle fornuftige ram, som understøttes af bundkortet?


    Der kan du egentlig vælge lige nøjagtig hvilke ram, som du vil have. Intel platformen er mere glad for alve timmings, i mens AMD er gladere for flere Mhz, så nogle standard ram med gode timmings, som evt. G.skill, Crucial, Kingston, tja hylden er fuld af muligheder, det er bare og vælge.
    Du vil i syntetiske tests finde en forskel, men i rigtig brug, så er det ikke noget du overhovedet kommer til at ligge mærke til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Min 920 oc'ed trækker sku stadig det meste.. men den trænger til lidt flere hestekræfter ;)
    Men ellers ser det fint ud :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality