Grey-screen-of-death på Sapphire HD7950

  • Hej alle,
    Har et setup med et Sapphire HD7950 (http://www.sapphiretech.com/pr…pid=1841&psn=&lid=1&leg=0)
    Når jeg kører BF4, så GSoD'er kortet ind imellem, og jeg må slukke/tænde maskinen for at komme igang igen. Har haft kortet forbi sælger der har kørt burn-in test på kortet - uden fejl. Tilbage i min egen rig fejler det fortsat.
    Jeg kører Win8.1 med alle opdateringer på både OS, MoBo og grafikkort. Grafikkortet kører ret højt op i temperatur når jeg kører BF4, og blæserne arbejder kraftigt for at følge med. Andre specs er Core i5, 16 Gb RAM, 240 Gb SSD - ikke højeste specs, men bør kunne køre BF4 i høj(este) opløsning (Ultra) - er I enige? Jeg har haft det hele kørende i både en Win7 og Win8.1 konfig, samme "udfordring" :(
    Hvis løsningen nu kan være lavere temp, og jeg har to "slots" til blæsere på kabinettets side, vil det så være anbefalelsesværdigt? Og hvis ja, hvordan skal de så sætte op? Push, pull eller push-pull? Og har I anbefalinger til blæsere?
    ... er ved at være træt af at blive smidt ud af BF4 af mit eget grafikkort ;(
    På forhånd tak.
    Hilsen
    Lars

  • Ohøj.


    Jeg har samme problem, godt nok med et Club 3D 13' series HD 7950.


    Mit kort har været OC'et en del (op til cirka 1100 mhz). Kortet kører ved cirka 1 ghz nu her på core, 1575 mhz på ram.
    Min erfaring er, at det begyndte, da jeg installerede Catalyst 14.12.
    Jeg er nu gået tilbage til Catalyst 14.7, og det har hjulpet på, omend ikke fjernet problemet.
    Mit kort lader umiddebart ikke til at være temperaturbelastet. Jeg har endnu ikke opdaget en core-temp på over 71C, cirka det samme for v-ram.


    Vil rigtig gerne høre, hvis du kommer frem til noget. :) Jeg er lidt på bar bund.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Michael; hvad tænker du mht. at rense? Connector, støv, skal jeg skille noget ad? Jeg har haft kortet hos leverandøren for et par måneder siden, og de fandt ikke noget. I den forbindelse gik jeg kortet efter mht. skader, løse dele/kabler, støv - intet at bemærke, se evt. billede fra den gang.


    chili; aldrig OC'et kortet, kun arbejdet lidt med blæsere for at se om de evt. kunne presse temp. ned. Pt. kører det helt op over 72 gr. når der er load på. Er det i overkanten?

  • Prøv og sænk Mhz på core med 5, og ligedan på dine ram. Det kan du gøre via Afterburner og se om det hjælper.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg mener, at du skal pille heatsinken af og erstatte kølepastaen med noget nyt af en ordentlig kvalitet. Støvsuge blæsere og rense heatsink, inden du samler det hele igen.. Se, om det giver noget på varmedelen.

  • Samler lige denne op igen ...


    Har endnu ikke haft mod på at skille skidtet ad, rengøre og påføre ny pasta. Men når måske dertil inden længe ...


    Jeg har dog gjort mig en erfaring omkring BF4 og GSODs. De kommer især (læs; primært) når jeg spiller på baner der er meget lyse i det, eks. sneklædte baner. Det lyder måske helt skørt, men måske I kan gennemskue om der er en teknisk baggrund. Eks. at kortet skal arbejde hårdere for at vise hvide farver istedet for andre farver.


    Lyder det helt vanvittigt?


    Jeg går også med tanker på at smide skidtet ud og købe noget andet, nyere - men dog pris og ydelsesmæssigt det samme. Her tænker jeg R9 280/280X eller GTX960. Uden at skulle ud i religionskrig, hvad er så mest optimale valg her? Altså mest for pengene (under kr. 2.000)?


    GTX960 trækker en del mindre strøm, men hvad er ellers de signifikante forskelle?


    På forhånd tak for alle reaktioner og input :9xo


    Hilsen
    Lars

  • Jeg tænker det lyder som dårlig køling? har du prøvet at have kabinettet åbent under spil?
    Vender dine fans ordentligt, push pull?
    Til sidst syntes jeg også det lyder som om dine settings er for høje til dit kort, måske prøve at køre det på væsentligt lavere settings og se om problemet gentager sig