Køb af Grafikkort eller vente og køb af hardware over Amazon?

  • Hej mine kære nørder


    Efter en masse søgende på nettet angående køb af gamer pc, og regner først med at købe en om 2-3 måneder, pga. manglende på penge.


    Det er sådan jeg støder på denne GTX 970 til 2400kr ved proshop.
    http://www.proshop.dk/Grafikko…pc&utm_campaign=pricesite



    Det ser udtil at være en tilbud, som nok ikke vare for altid, og ser udtil at være 450kr ca. billigere end alle andre modeller jeg finder. Er det værd at købe den og vente 2-3 måneder på at købe resten af computeren.


    Og så undre jeg mig også over det er værd at købe hardware i udlandet som f.eks. Amazon, siden man kan få det en del billigere derover. Men er bange for sådan med moms, afgifter, forsendelse, garanti osv. Om det kan betale sig.


    Fordi har fundet mange guides i udlandet hvor de kan fås en pc til omkring 5000-6000kr mens her i hjemlandet kommer over 8000kr ca.


    Tak.

  • Allerførst, så længe du køber indenfor EU, så kommer du ikke til at betale andet end fragten.
    Køber du fra USA eller andre steder, så falder hammeren i tolden, og antag altid at de finder din pakke, så bliver det dyrere for dig end du havde købt den hos en dansk forhandler, lige undtagen du har fundet et rigtig godt tilbud.


    Du kan kan spare lidt ved at købe hos caseking.de eller overclockers.uk, men det er så lidt det egentlig ikke betyder en masse. Leder du efter specielle ting, så er det en helt anden sag, da især vandkøling er noget billigere fra udenlandske sites.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.