jeg er lidt forelsket i en skærm, er der grund til det?

  • ej.


    Jeg overvejer at købe denne skærm, fordi jeg tror at den giver mig en bedre spille oplevelse.


    Er der nogen af jer der har erfaring med denne skærm, er den 5.500 kr. værd?


    Info: Jeg har et geforce 670 gpu, intel i7 860 cpu og 16 gb ram.



    ASUS ROG SWIFT PG278Q

  • Med det hardware du har ville jeg også se efter at opgradere pc'en først. Personligt syntes jeg 5200 er alt for meget at smide efter en skærm. Men det er en lækker skærm!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej.


    Tak for jeres svar.


    Jeg vil gerne købe en ny computer til sommer når AMD kommer med deres nye kort. Det er i den forbindelse jeg kikkede på en ny skærm. jeg overvejer at købe skærmen allerede nu.


    Det jeg overvejer er om ASUS skærmen er pengene værd, det er meget for en skærm.


    tiltlægsspørgsmål, kan det passe et komplet er billigst med nye computere?

  • Kommer også an på hvad du bruger din computer til, du snakker godt nok om spiloplevelse, og der vil jeg nok sige at grafikkortet, ram og cpu er vigtigere, for at du kan køre på fuld detaljegrad og høj opløsning.
    Hvis du laver video og billedredigering, så kan en god skærm med god farvegengivelse være guld værd, og de plejer at koste lidt knaster. Men til almindelig gaming og ellers dagligdags brug, så kan du nøjes med at ofre det halve, og så stadig få skærme i en fornuftig kvalitet, og hvor jeg vil påstå, at de fleste almindelige brugere alligevel ikke vil kunne se forskel.


    Mht. Komplett, så synes jeg de har OK priser på deres færdigsamlede computere. Der er dog også andre spillere på banen der også er værd at overveje. Der er ikke som sådan en leverandør der er billigst. Det kommer an på hvilken prisklasse du overvejer at finde din PC i.


    Et lille råd, nu hvor jeg ikke ved hvor meget du er inde i PCere. Lad for guds skyld være med at købe en computer bare fordi der står "gamer pc". Hvis prisen er for billig, så er der sparet et eller andet sted, og tit og ofte er der sparet på grafikkortet. Det lyder fint og flot når der står: "1000gb harddisk, 8gb ram, 4ghz intel processor og 2gb grafikkort", men det skriver man kun fordi den almindelige forbruger tænder på høje tal og lave priser. Som regel er der en hage ved det :)

  • Hej.


    Jeg har 15.000 kr. til at købe ny computer for. Jeg venter dog til sommer fordi jeg tror at jeg får en bedre computer for pengene med, et nyt AMD kort.


    Jeg er casual gamer, jeg spiller mest battlefield 4 og civilization 5.


    Jeg regner med at købe en computer baseret på Intel x99 chipsettet. Jeg har fundet en hos komplett til 13.000 kr. der hedder komplett Gamer premium i60, den ser fin ud, syntes jeg.


    Hvilken skærm kan i anbefale i stedet?

  • Jeg har netop lige købt denne skærm i fredags, da jeg også længe har været forelsket i den. Pt. har jeg kun et GTX670 kort, som kører skærmen i 2560 x 1440 i 144 hz, men venter på der kommer en god pris på 2 stk. GTX970 kort.
    Ham jeg købte skærmen af, kørte med et enkelt MSI970 kort, og det kørte flydende bare i HIGH i COD og BF4. Tror man skal op i 2 kort, hvis alt skal være ULTRA.
    Men skærmen er super lækker :-)

  • Hvis du køber et AMD grafikkort, så kan du ikke bruge den Gsync funktion, som ROG Swift skærmen har. Dette er kun understøttet af Nvidia grafikkort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H