studie bærbar

  • Ret mig hvis jeg tager fejl Malmros, men den bærbar du linker til, kører den ikke med en alm. mekanisk harddisk med 5400rpm? Jeg synes nemlig altid det er et kæmpe problem i bærbare, de bliver leveret med stor kapacitet, men langsom læse/skrivehastighed..

  • Ret mig hvis jeg tager fejl Malmros, men den bærbar du linker til, kører den ikke med en alm. mekanisk harddisk med 5400rpm? Jeg synes nemlig altid det er et kæmpe problem i bærbare, de bliver leveret med stor kapacitet, men langsom læse/skrivehastighed..

    Du har helt ret! det er "bare" en alm. mekanisk harddisk, eller faktisk SSHD. Fidusen her er det såkaldte SSD Cache som "gemmer" de mest brugte programmer og derved loader dem langt hurtigere. Jeg ville tro at dette ville være fint for en studie bærbar som skal bruges til photoshop osv.



    Det er ihverfald sådan jeg forstår SSD Cache :)

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro

  • Men det er kun i selve headline at der står SSHD, det står nemlig ikke længere nede i detaljerne. Det er derfor jeg blev i tvivl.. Ved godt hvad en SSHD er, men er ikke sikker på det er sådan en der sidder i den bærbare du linker til..

  • Nu bliver jeg os i tvivl... Jeg tjekkede lige ASUS egen hjemmeside, og der skriver de godt nok SSHD "1TB HDD 5400 RPM With 24 G SSD" til den.


    Tænker det er en mekanisk harddisk med indbyggede SSD Cache.

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro

  • Hhah :D super! :D

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro

  • Min mening er: Glem alt om at købe en bærbar der har SSD medfølgende. Køb den separat og læg prisen til budgettet.


    Du kan altid senere udskifte dit optiske drev med en bay til den "gamle" harddisk så du har mere plads til projektfiler og lign. (hvis du ikke gider slæbe rundt på en ekstern)


    *det er ikke alle bærbare modeller som har denne løsning officielt. Kan være du skal ud og kigge 3rd party. (Men det er jo bare en plastik holder i sidste ende. Optiske drev bruger den samme tilslutning som en harddisk i en bærbar, så det er begrænset hvor galt det kan gå.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • SSD er ikke et krav, skal dog bruge noget plade da der kommer til at være meget rejse tid :cursing: og har egentlig ikke kigget på nogen endnu som sådan, men tænker det skal være en asus som jeg kun har haft gode oplevelser med.

  • SSD er ikke et krav, skal dog bruge noget plade da der kommer til at være meget rejse tid :cursing: og har egentlig ikke kigget på nogen endnu som sådan, men tænker det skal være en asus som jeg kun har haft gode oplevelser med.

    Tænker at du skal se på den jeg linkede :)

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro

  • Skriv endelig i tråden, når du har fået afprøvet den :)
    Så må vi håbe du blir' glad for den. :9xo

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro

  • Det er ikke bare sensitiviteten der skal sættes op eller en ny version af softwaren til touchpad'en, der skal installeres fra Asus' hjemmeside?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Fedt at høre den fungere!
    - Ja tjek evt. lige om du ikke kan skrue op for sensitiviteten.

    Motherboard - MSI Z87-G45 Gaming
    RAM - Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
    SSD - Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM
    CPU - Intel Core i7-4770K 3.5GHz, OC 4,2GHz
    GPU - MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
    PSU - Corsair RM650, 650W 80 Plus Gold
    Cooling - Corsair H60 Hydro