Computer larm

  • Hej allesammen


    Jeg står med et lidt mærkeligt problem. Jeg synes min computer larmer på en lidt underlig måde. Blæserne er ikke støjsvage, men har temperatur inddelt dem, og de fungerer som de skal, laver lidt larm men ikke noget jeg ikke kan leve med, så ikke dem som er problemet. Dog lyder det som om min computer loader hele tiden vil jeg mene, lige fra jeg tænder den, lyder den som en gammel computer der er ved at installerer noget, som en af mine venner sagde, det er ikke super højt og heller ikke irriterende, hvis det bare skete når jeg spillede eller andet krævende. Men når jeg bare sidder og stener facebook, hører musik whatever, er det en lyd jeg ikke kan få ud af øret igen. Jeg er i tvivl om det kommer fra min harddisk, CPU, GPU eller noget helt tredje. Problemet er opstået er fornyligt og har ikke rigtig ændret på noget, udover jeg for lidt tid siden fjernede støv fra min computer og flitre. Kan dog ikke sige om problemet opstod umiddelbart derefter. Ved godt det er svært for jer at identificerer når ikke har hørt det. Men kunne være i havde en idé til hvordan jeg fandt ud af hvor problemet ligger, og hvordan jeg løser det.
    Specs:
    Bundkort: ASRock Z87 EXTREME3 - Haswell
    CPU: Intel Core i5-4670K Haswell
    GPU : gtx 770 2gb
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 SC - 8GB
    Cooler Master Hyper 212 Evo
    Samsung 840 EVO SSD - 120GB
    Antec GX500 - Black
    XFX ProSeries Core Edition FW - 650W PSU
    Western Digital WD Green WD10EARX 1TB

  • det du kan gøre allerførst er, pil siden af dit kabinet, rul et stykke A4 ark sammen og hold den tæt til de forskellige dele, så har du en større chance for at lokalisere hvor "støjen" kommer fra.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.