forslag til en lille opgradering

  • Hej Tweak´s


    STår lidt i en situation jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved. Jeg købte sidste år ny com og i denne forbindelse havde jeg ikke lige regnet med at skulle streame, men synes sku det er hyggeligt:)
    Jeg spiller cs:go, H1z1 og bf4. jeg oplevet pt lidt problemer med lav fps i csgo (ca.100fps) problemet er at når jeg starter stream så ryger den endnu længere ned og dette resultere i et knap så flydende gameplay desværre. desuden kan min nyindkøbte Benq xl2411z skærm heller ikke yde sit optimale.
    Har i nogle forslag til hvordan jeg kan forbedre mit setup uden det koster alverden?


    Har følgende:
    -CPU AMD AM3+ FX-6300 Box


    -ASRock 970 Extreme4 - Bundkort - ATX - Socket AM3+ - AMD 970 - USB 3.0, FireWire


    -RAM DDR3 8GB / 1600Mhz CRUCIAL Ballistix Sport XT [2x4GB]
    -Corsair Builder Series CX 80+ Bronze 600 Watt
    -Club 3D Radeon R9 280X 3GB DVI/HDMI/mDP




    jeg ved at det bedste måske ville være at gå over til intel, men dette er dog også en rimelig stor udskrivning her 1 år efter denne opsætning
    Ville det hjælpe med en fx-8350 eller hvad tænker i af forslag?

  • Korrekt.. En i7 processor fra Intel ville lette dit arbejde en del. Men det er, som du selv påpeger, en meget stor afskrivning. Prøv at følge ShoutingSeekers råd. Hvis det ikke hjælper, skal du nok have en bedre CPU :) 8350 vil være et godt valg, som du selv er inde på :)

  • Du vil få et rigtig stort boost ved at hoppe på en FX 8320 eller FX 8350, da begge har både 2 kerner mere samt flere tråde og gøre godt med, det vil hjælpe på din streaming.


    Jeg ville nok tage en FX 8320, da de rigtig mange gange kan Oc ligeså langt som den dyrere FX 8350, dog er det lidt af et scillikone lotteri.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • og med det mener du?


    Synes bare ikke at der er SÅ meget forskel i diverse test på fx-8320 og 8350 og så fx-6300

    Hvilke tests kigger du på?


    Ved spil er der ofte næsten ikke forskel på de to CPU'er, men siden du skal bruge din til både CS:GO og streaming i baggrunden, så er det netop, at de to ekstra kerner kommer til at gøre gavn, da streaming bruger en del CPU kraft


    CS:GO bruger f.eks. 3-4 kerner (så vidt jeg husker), derfor er der jo ingen forskel på fx-6300 og 8320.


    Prøv at åbn ressourceovervågning i Windows når du spiller + streamer for at se, om alle seks kerner bliver brugt 100%. Jeg ville foreslå et lille overclock. Fx-6300 er rigtig let at få op på 4200 mhz, hvilket hjælper en del, da TurboBoost på 4,1ghz ikke opnås på alle seks kerner.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • vil prøve at overclocke en smule for at se om det skulle hjælpe lidt... hvordan har du gjort det nemmest og sikrest?

  • http://www.overclock.net/t/134…ng-guide-asus-motherboard


    Den her guide er "Biblen" til overclock. Dog er det illustreret med ASUS-bundkort, så det ser nok ikke helt ens ud ved dig.


    Men du kan prøve at manuelt sætte den til 4,1 ghz, uden at ændre volt osv (så er du i hvert fald helt sikker på, at der ikke sker noget).


    Men jeg vil tage at læse nogle guides og se nogle YouTube klip. Jeg er ikke selv nogen OC-ekspert, og det er faktisk lettest selv at finde ud af, synes jeg. Det kræver lidt tålmodighed osv.


    Fordelen ved at ramme 4,1 ghz er, at så kører alle seks kerner ved den hastighed, og ikke kun en enkelt ved TurboBoost. For at køre så stabilt som muligt, kan det anbefales at frakobles strømspare-features i BIOS (f.eks. Cool'n'Quiet)



    Jeg vil dog starte med at undersøge dit bundkort. Se hvor mange faser det har og om det har mosfet køling, hvilket er vigtigt, hvis du skal til at skrue op for strømmen.


    Håber det hjælper
    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Prøvede lige hurtig idag for at tjekke hvad kernerne køre med og det så ud til at det kørte omkring en 50-60 % allesammen. Dette er dog kun lige hurtig testet med den gagdet der er i win 8,1 og ved ikke lige hvor meget man skal stole på denne.


    Men forstår ikke hvorfor den køre så dårlig så hvis ikke det presser den mere (hvis altså de tal passer)

  • Prøvede lige hurtig idag for at tjekke hvad kernerne køre med og det så ud til at det kørte omkring en 50-60 % allesammen. Dette er dog kun lige hurtig testet med den gagdet der er i win 8,1 og ved ikke lige hvor meget man skal stole på denne.


    Men forstår ikke hvorfor den køre så dårlig så hvis ikke det presser den mere (hvis altså de tal passer)

    Nej det lyder sært. Tror godt du kan stole nogenlunde på de tal. Jeg synes heller ikke CS:GO bruger særlig meget af min fx-6300, så synes også det lyder underligt at streaming-delen bruger resten.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Men det her var faktisk men den lavede et preview i streaming programmet af hvad der ville blive streamet. Tror det kræver det samme som hvis jeg havde streamet.
    Men forstår ikke de lave fps i CS hvis der er "nok" at tage af. Ligger på 60-80 stykker når jeg streamer og spillet køre ikke flydende

  • Men det her var faktisk men den lavede et preview i streaming programmet af hvad der ville blive streamet. Tror det kræver det samme som hvis jeg havde streamet.
    Men forstår ikke de lave fps i CS hvis der er "nok" at tage af. Ligger på 60-80 stykker når jeg streamer og spillet køre ikke flydende

    Jeg har ingen erfaring med streaming, men det kan vel også være softwarefejl? Måske du kan opsætte streaming-programmet bedre / bruget et andet? Det kan selvfølgelig også være, at fx-6300 bare ikke er god nok, selvom jeg synes det lyder mærkeligt i et spil som CS:GO, som jo ikke kræver det helt store.


    Har du prøvet at ændre grafikindstillingerne til low mens du streamer? Hvis det forbedrer noget, så kan det tyde på grafikkortet (selvom jeg bestemt ikke tror, at grafikkortet på nogen måder er problemet) dog kan det være driver, software eller noget helt trejde.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Ville I købe en fx-8350 eller vil det være spild af penge til stream? Ville det give mig det sidste den mangler tror i?
    At overclocke fx-6300 til 4100mhz har ikke gjort noget forskel sÅ ville de sidste 2 kerner gøre det sidste