Guide til ny computer

  • Tja maskinen er som sådan fin nok, dog er der "pyntet" ganske gevaldigt på selve anmeldelsen og ganske ukritisk.


    1. Ram hyperx 2133 fra Kingston, som værende de bedste, tja det er lodret løgn.


    2.Kølingen Antec H2O 650, tja hvis du kan leve med larm fra en blæser, allerede inden maskinen inden maskinen er kommet ordentlig op og køre, så er det helt fint.


    3. SSD, Samsung EVO 840 har firmware problemer, som ikke er blevet løst ordentligt endnu.


    4. Strømforsyning Zalman ZM700 80 plus, det kan sagtens gøres meget bedre.


    5. Lydkort er fra Realtek og er onboard, det er ganske fint, anmeldelsen giver bare udtryk for at det skulle være separat, sådan som jeg læser det, og det er det ikke, læs selv her


    6. Netkort er osse onboard og deres anmeldelse siger, at det er det bedste, det passer så heller ikke.


    Prøv og kig på topdata, de kører tilbud ligenu, så måske kan du finde en maskine nogenlunde magen til, og til en billigere penge.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hold kæft, hvor er det en partisk, og jeg lokkes næsten til at sige sponsoreret af MM-Vision, anmeldelse. På intet tidspunkt snakkes der om de negative elementer, som Ebo meget fint har udpenslet. En anmeldelse som den, hvor der lefles og slikkes r*v til den helt store guldmedalje, kan du altså ikke tage udgangspunkt i. Virkelig ikke. Det kan du sagtens gøre bedre til pengene.

  • Kan ikke udtale mig om kvaliteten af delene i computeren, det lader jeg andre om.


    Kan dog udtale mig om, at MM-Vision samler computere så hurtig, at det ser ud som hardwaren bare er kastet ind i kabinettet sammen med en håndfuld skruer, og så er det hele rystet i håb om det hele sidder fast.
    I firmaet hvor jeg arbejder har vi købt 6 stk PCer ved MM-Vision.


    Den ene gang kunne vi ikke forstå, hvorfor pc'en ikke kunne se harddisken (3.5"), det viste sig, at MM-Vision kun sat harddisken fast med en skrue, så harddisken var faldet ud af harddiskburet og lå nede i bunden af kabinettet, så ledningerne var revet ud af harddisken i faldet.
    Da vi undersøgte de andre computere viste det sig, at 4 ud af 6 pc'er havde harddiske, som kun sad med en skrue. I de sidste 2 pc'er sad harddiskene i med 2 skruer dvs i ingen af de 6 sad harddiskene fast med 4 skruer. De 6 pc'er blev købt over en periode på 1 år.
    Desuden ligner deres kabelføring noget som er L... Så der er absolute ikke kælet for detaljerne.


    MM-Vision skal dog have ros for hurtig rma, de gange vi har skulle bytte defekt hardware, så er vi fået ny hardware indenfor 2-3 dage.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • En god anmeldelse er (efter min mening) som regel kendetegnet ved, at anmelderen prøver at finde og vurdere alle de negative ting i et produkt. Bagefter tager vedkommende sig af de positive ting og sammenligner med alternativer. Tror faktisk nok der engang var en eller anden filosof der snakkede om, at man for at bevise sin teori, måtte prøve at modbevise den, hvis dette ikke kunne lykkedes, så kunne man gå ud fra at teorien var sand. Det er nok ikke altid korrekt, men synes der er en pointe i det.


    Hardwaren vil jeg hellere ikke udtale mig om. Men kan sige så meget, at jeg handlede med Topdata før de blev kendte, dengang man kun kunne betale med bankoverførsel, og jeg har kun oplevet god kundeservice hos dem. Synes dog de er blevet for små og dyre i forhold til de standarder jeg prøver at holde :)