Printer løber tør for blæk

  • I al den tid jeg har haft printer, løber mine patroner tør uden jeg bruger dem. Printer meget sjældent, men det sker da, at jeg har brug for det. Så har jeg brugt masser af penge på de dyre patroner, og kan ikke engang printe udelukkende sort dokument, hvis cyan er tør.
    Er det normalt, at blæk bare løber tør sådan af sig selv? Og hvad skal jeg gøre for at undgå det, købe en laser? Hvis de ikke har samme problem, så lyder det da meget bedre. Jeg printer ikke billeder alligevel. Og kommer nye printere egentlig ikke med patroner i? At skifte flere patroner ud er jo så dyrt, at man næsten kan købe en ny printer for pengene.

  • Inkjet tørrer ud meget hurtigt (eller der springer en læk og så er der toner overalt) - Jeg kan kun anbefale at du bytter den ud med en billig laserprinter.


    Vi havde en Brother Inkjet der blev ved med at løbe tør for farve - hvilket betød at den nægtede at printe... sort (suk).


    Skiftede den ud med en anden Brother Laserprinter til en...6-700? for et par år siden og den kører stadigvæk på dens første patron på trods af kærestens ihærdige forsøg på at køre den tør med eksamener og noter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Verdens mest simple spørgsmål...
    De er udtørret - det kan du praktisk talt ikke undgå med blæk..
    Hvis du printer sort/hvid altid, skift til en slave laser... laser er pulver, dem kan du ryste og så er du videre.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg har haft indtil flere Canon inkjet printere. Ingen af dem er nogensinde tørret ind i blækpatronerne! Heller ikke når der er gået et par måneder i mellem print.
    Du bruger vel ikke uoriginale blækpatroner?
    Har du prøvet at køre en udvidet rensning - via printerens software - inden du valgte at skifte patroner?


    M.v.h.

  • jeg vil altid råde folk til at få en laser printer.
    har selv en brother laser printer og det spiller bare.
    har haft en msse blækprintere tidligere og de endte bare med at koste en bondegår i blæk.. så smid skidtet ud og køb en laser printer :-)

  • Jeg kunne forestille mig de udtørede eller sådan noget, men jeg vidste ikke, hvor reel en ting det var. Synes også det er lidt overdrevet hvor meget de udtørre så. Men hvad er fordelene ved en laser så, for jeg mener jeg hørte et argument "Hvis du printer meget skal du have laser". Jeg printer jo næsten ikke, så burde jeg jo skulle have ink? Ellers vil det være hvis du printer meget eller lidt, køb laser. Mener også jeg har hørt laser er dyrere i patroner. Hvis de holder længere, så er de vel ikke dyrere i længden?

  • Jeg har haft indtil flere Canon inkjet printere. Ingen af dem er nogensinde tørret ind i blækpatronerne! Heller ikke når der er gået et par måneder i mellem print.
    Du bruger vel ikke uoriginale blækpatroner?
    Har du prøvet at køre en udvidet rensning - via printerens software - inden du valgte at skifte patroner?


    M.v.h.

    Vil ikke tro, at de er uoriginale. Jeg har bare taget dem ud der var i printeren og gået ned til boghandleren. Jeg kan prøve at lave den rensning der, men vill det virkelig hjælpe noget?

  • Well vores laserprinter printer efter brothers angivelser 1500-2000 sider på en toner fanden. Og den koster ca det samme som jeg tidligere har givet for blæk patroner :-) ja den set fin ud den du har fundet :-)

  • Verdens mest simple spørgsmål...
    De er udtørret - det kan du praktisk talt ikke undgå med blæk..
    Hvis du printer sort/hvid altid, skift til en slave laser... laser er pulver, dem kan du ryste og så er du videre.

    Undgå at det tørrer? Fjern blækket fra printeren, sæt tape over åbningen, og smid dem i køleskabet. Det forhindrer ikke at du udtørrer, men gør at de holder mærkant længere inden det sker.


    Sælger blæk til dagligt ;)

  • Skift til en laserprinter. Pulver tørrer ikke ud, og det holder til en million sider mere end hvad emballagen lover. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er udelukkende baseret på egne erfaringer. Vores 700kr laserprinter fra Brother har kørt i 4år på dens inkluderede "patron" som ellers kun skulle kunne printe 500 sider sort/hvid. Vi skiftede den sidste måned til en med fuld ladning (hvilket dem man får med ikke har)


    Derimod har alle vores tidligere inkjet printere har problemer med lækage, udtørring eller værre.


    So you tell me. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu tråden er fremme blander jeg mig lige, mener nemlig ikke at laserprinter er løsningen på at man printer sjældent. Først hvad er sjældent? Måske det er bedre at printe på biblioteket, hvis det er en gang eller to om året. En laserprinter kræver relativt væsentlig mere ventilation. Jeg ved ikke om man har løst det, men for en del år tilbage var laser i små rum meget sundhedsskadeligt.