1

tirsdag, 3. februar 2015, 21:55

Hej

Skal bruge lidt hjælp til at finde en ny PSU, da jeg desværre valgte en dårlig og alt for stor PSU (Corsiar RM 750) da jeg byggede min nye PC, så overvejer at skifte min corsair psu ud men en der passer bedre til behov, og sælge min corsair.

Min PC består af:
Asus z97 Pro
Intel I7 4790K
MSI GeForce 660
16 GB RAM
Samsung 840 SSD
2 TB WD GREEN.
Dvd drev

Kan være jeg på et tidspunkt skifter mit gamle geforce 660 ud med et 970, men kommer ikke til at køre SLI.
Der kommer ikke flere harddisk/drev i pc'en da jeg har en synology NAS til film og musik.

Så kom med jeres forslag til PSU som bedre matcher mit behov, da jeg jo godt kan regne ud at 750 watt er alt for stort til mit behov.
Desuden har jeg efterfølgende kunne læse mig frem til at Corsiar RM modeller ikke er bygget top kvalitets indmad.

Når i kommer med forslag så kom gerne med et link.
Budget helst ikke mere end 1000kr, men hvis I kender til en kvalitets PSU til 1100kr så må I gerne komme med et link. Går efter kvalitet, så hellere ofre 100 kr mere end at skidtet brænder af om en måned.
Min gold certificering.
Jo mere lydløs jo bedre.

Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

2

tirsdag, 3. februar 2015, 22:11

Din RM er ikke den værste serie nogensinde lavet og vil ikke explordere, og at den er for stor betyder bare den spilder mere strøm ved lav belasting.

Hvis du gerne vil skifte så er det 450-500 watt du kigger på, en Seasonic G eller en Cooler Master V450 kunne være bud i den watt klasse.

Hvis du ikke har noget imod prisen og du gerne vil have noget rigtig godt så har både Super Flower og Seasonic PSU´ere der er 100% blæserløse men de koster kassen.

Seasonic
Super Flower

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shilka" (03.02.2015, 22:20)

3

tirsdag, 3. februar 2015, 23:38

Jeg vil anbefale en SuperNOVA G2 750W, jeg er godt nok glad for min!
Også er man sikker på at have kræfter nok, hvis man vil køre sli en dag.. :)

Derudover, så er der 10 års garanti hvis du registrer dig hos EVGA.. :)

http://www.webhallen.com/dk-da/computerk…cl=external:ref

4

tirsdag, 3. februar 2015, 23:59

Jeg vil anbefale en SuperNOVA G2 750W, jeg er godt nok glad for min!
Også er man sikker på at have kræfter nok, hvis man vil køre sli en dag.. :)

Derudover, så er der 10 års garanti hvis du registrer dig hos EVGA.. :)

http://www.webhallen.com/dk-da/computerk…cl=external:ref

Godt nok off topic men er du interesseret i et CableMod kable sæt til din G2?
Hvis du er så send mig en besked eller en email hvis du ikke er kan du bare ignorer den her post.

CableMod E serie PSU kabler til salg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shilka" (04.02.2015, 00:49)

5

onsdag, 4. februar 2015, 08:00

Din RM er ikke den værste serie nogensinde lavet og vil ikke explordere, og at den er for stor betyder bare den spilder mere strøm ved lav belasting.

Hvis du gerne vil skifte så er det 450-500 watt du kigger på, en Seasonic G eller en Cooler Master V450 kunne være bud i den watt klasse.

Hvis du ikke har noget imod prisen og du gerne vil have noget rigtig godt så har både Super Flower og Seasonic PSU´ere der er 100% blæserløse men de koster kassen.

Seasonic
Super Flower

Tak for dit svar. Det var meget brugbart.
Rart at vide jeg ikke skal være bange for min Corsiar RM brænder af i morgen.

Har lige et opfølgende spørgsmål, som jeg håber du kan svare mig på.
Du skriver at jeg bare har et større tab ved lav belastning.

Ved du hvordan man regner tabet ud?
Bruger min PC gennemsnitlig 25 timer om ugen, hvoraf de 15 er gaming og de 10 andre er word/excel/matlab.

Kan man på nogen måde regne tabet ud, så jeg se, hvormange øre jeg taber pr. time i forhold til hvis jeg købte en af de 2 PSUer du linkede til?
så jeg kan regne på, hvor økonomisk det vil være for mig at skifte PSUen ud med en af dem du linkede til.

Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

6

onsdag, 4. februar 2015, 11:43

Det er mere eller mindre umuligt og regne ud der er for mange ting der spiller en rolle til det kan regnes præcist.

Hvis du gerne vil købe en af de sidste 2 så er Super Flower næsten lige så god som Seasonic, men fordi den er semi modular og Seasonic er lidt dyrere så koster Super Flower mindre.

Et skud i tågen (som ikke er præcist) vil nok være du kan spare et par hundrede kr om året ved at skifte.

7

tirsdag, 5. maj 2015, 12:50

Seasonic
Super Flower

Så fik jeg lige bestilt den Super Flower PSU du linkede til, da jeg fik solgt min "gamle" Corsiar RM 750.
Endnu engang tak for din hjælp med hensyn til forslag og link til PSU.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.