ny bærbar eller reparer den gamle?

  • Hej tweak,



    Min ældre dell xps 1647, har jeg været så uheldig at tabe hvilket har medført at 1/3 af skærmen er helt sort i højre side :(. Derfor står jeg i den situation om jeg skal renovere for 1000kr hvor jeg får helt ny full hd skærm(faktisk helt nyt top stykke med hængsler og det hele) og et top stykke til bund delen da det heller ikke har det for godt.



    Eller skal jeg gå ud og købe en ny bærbar?
    Her er jeg kigget på den nye Dell Inspiron 7548 eller en Dell XPS 15 men ved ikke for meget bedre den Inspiron er end min nuværende (i5-520m og et ATI HD 5730 - 1GB) cpu mæssigt :/



    Jeg skal bruge computeren til mit studie, elektronik og IT, hvor en af de mest krævede programmer indtilvidere er Matlab herudover bruger jeg min bærbar til photoshop eller lignende i ny og næ, men ikke ret tit. Derudover spiller jeg en gang i mellem på den med det er ikke ret krævede spil (CS:GO, GMOD, Minecraft, WOW) hvor spil som WoW ikke behøver at kører på max for hvis jeg vil spille spil ordenligt tager jeg min stationær ;)



    Her udover har jeg følgende krav til en bærbar

    • Mindst en 256GB SSD
    • mindst full HD skærm med touch og glass foran skærmen(Har prøvet en touch bærbar hvor man trykkede på panelet og det fungere bare ikke nær så godt som en med glas ;) Touch skærmen er et krav da jeg har behov for at kunne tegne nogen hurtige skitser når jeg sidder til forlæsning :) )
    • Batteritid er ikke der jeg har mit største krav bare omkring 2-3 timer mindst :)


    Er der nogen af jer genier som har nogen gode forslag eller evt. kommentarer :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm