nyt tastatur

  • K70 eller ducky.


    Begge har langt bedre bygge kvalitet end g710+

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har lige fået nyt tastertur af logitech, da min crtl tast gået istykker i holderen, og der er 3 års begrænset garanti på g710+ fra logitech af! så gå ind og opret en garanti sag ved dem og de sender dig et nyt tastertur uden du skal sende dit tilbage ;)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Har også selv kigget på nyt tastatur, det drejer sig for mit vedkommende om Razer BlackWidow Chroma og Corsair k70 rgb, men det er bare fordi jeg godt vil have noget lys at lege med.
    I dit prisleje skal du nok kigge på de almindelige tastaturer uden rgb lys, så er de nemlig en del billigere.
    Af fordele og ulemper kan nævnes:


    Corsair K70 - HÅNDLEDSSTØTTE !!!! det kan ikke siges højt nok, det er en dejlig ting at have med. Den er af et lækkert gummi agtigt materiale, som gør at din hånd ikke glider rundt som på en eller anden skøjtebane. K70 er af en lækker byggekvalitet i børstet stål, som giver et nice finish. Corsair arbejder med Cherry MX knapper, som er ret populære. Skulle jeg sige noget negativt, så er det lyset i Corsairs tastatur, da tasterne står helt frit, så skinner lyset igennem under tasterne, hvilket for mig ikke er helt optimalt.


    Razer BlackWidow - Lækkert finish, Alle tasterne sidder, i modsætning til K70, nede i selve casen, hvilket gør at lyset kun skinner igennem oven på tasterne. Jeg har Razer i forvejen, så det vil passe ind i mit setup. Razer arbejder med deres egne knapper, som efter producentens udtalelser skulle være mere holdbare end andre knapper. Razers knapper skulle være kalibreret lidt anderledes. Af negative ting skal der nævnes at Razer ikke tilbyder en håndledsstøtte til BlackWidow.


    Hvis du vil have et lydløst tastatur, så skal du fra Razer vælge deres BlackWidow Stealth udgave, men husk på at så bliver kalibreringen i tasterne også en lille smule anderledes. For mig føles de lidt mere træge at trykke ned. Da Corsair kører med standard Cherry MX knapper, skal du vist bare vælge Cherry MX blue, som du ellers skriver at du ikke vil have. (Kan ikke helt huske det med farverne på de knapper)...


    Her er der lidt at tænke over.. Jeg har gået i ca. 3 måneder nu og undersøgt fordele og ulemper på begge tastaturer, og jeg har også prøvet begge to. Men jeg kan stadig ikke finde ud af hvilket jeg skal have..

  • Du går ikke galt i byen med nogen af de 3 tastaturer. Generelt kan man sige, at tastaturer i den prisklasse har en vis form for kvalitet over sig.
    Alle tre tastaturer ligger dog helt oppe i det røde felt med hensyn til prisniveau, og 2 af dem er også dyrere end hvad du har afsat. Hvis du kan undvære rgb farveskalaen, så er der en del penge at spare på Corsair og Razer.


    Logitech har jeg ingen erfaring med overhovedet, og jeg vil derfor heller ikke udtale mig om det.


    Her er et par videoer der evt. kan hjælpe dig på vej, det er egentlig det samme, men den sidste video sammenligner alle tre tastaturer.
    Corsair Gaming K70 RGB Keyboard vs Razer Blackwidow Chroma - Comparison Review



    Best Gaming Keyboard? Corsair Gaming K70 RGB vs Razer Chroma vs Logitech Orion Spark