Fibernet Waoo

  • Hej,
    har bestilt 100/100 Fibernet fra Waoo (Fibia) - Gentofte - og fik med det samme at vide at selv burde købe en router... Kan nogen fortælle mig den simple måde at håndtere det på rent opsætningsmæssigt efter installation - har overvejet en D-Link DIR-868L - men kan ikke vurdere om det er så enkelt bare at tilslutte den? Kan forstå at der er trådløs løsning inkluderet og indbygget, men den er ringe i kvalitet. Hvordan disabler jeg den og tilslutter ny - evt. D-Link - og er det det rigtige. Boks kommer til at sidde meget centralt i hus og lige bag tv, der efter min tidlige plan skal have et kabel bagi sammen med appletv.

  • var det mig havde jeg ikke købt en D-Link el. Linksys for den sags skyld de sidste par stykker jeg har haft kunne ikke gang trække min 40/40mbit ordenligt.


    jeg har selv Asus' RT-AC66U os kaldet Dark Knight og det spiller bare den koster så lidt mere end den D-Link du skriver om, men lidt over 1000kr.


    Asus RT-AC87U: http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac66u-id-6832794.aspx


    eller måske deres store model RT-AC87U: http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac87u-id-8907443.aspx


    hvis ikke du vil over i noget Cisco hvis du har hardcore ;)

  • Køre selv med Waoo (Fibia) i Lyngby-området, og har indtil for et pare måneder siden benyttet henholdsvis en D-Link DIR-655 og senere en D-Link DIR-855, hvor begge fint har kunne håndtere forbindelsen på 60/60 Mbit uden problemet. Jeg har dog efterfølgende sat server op med en Sophos UTM Firewall op, så jeg køre på noget kraftigere hardware, men hastighedsmæssigt har det ikke ændret på noget.


    Så de ældre D-Link DIR-655 og 688 har fint kunne holde forbindelsen. Det skal dog tilføjes, at jeg ikke benytter Waoo!'s udstyr, men har tilsluttet mine routere/server direkte i Fiberkonverteren, så de sidder direkte via alm. ethernet kabel. Så spares der strøm og evt plads. Det afhænger dog om man evt. skal have noget telefoni/tv via fiberen, da man så SKAL benytte deres boks, men da de jo ikke kan levere TV på TDC's fiber, så er der jo intet problem her.


    Så du har IKKE behov for, at skulle invistere i en super dyr router, men kig efter nogen der dækker dit behov, og evt. med gigabit på både LAN og WAN siden, så du ikke skal skifte igen, hvis du en dag skulle have over 100 Mbit senere hen.

  • Køre selv med Waoo (Fibia) i Lyngby-området, og har indtil for et pare måneder siden benyttet henholdsvis en D-Link DIR-655 og senere en D-Link DIR-855, hvor begge fint har kunne håndtere forbindelsen på 60/60 Mbit uden problemet. Jeg har dog efterfølgende sat server op med en Sophos UTM Firewall op, så jeg køre på noget kraftigere hardware, men hastighedsmæssigt har det ikke ændret på noget.


    Så de ældre D-Link DIR-655 og 688 har fint kunne holde forbindelsen. Det skal dog tilføjes, at jeg ikke benytter Waoo!'s udstyr, men har tilsluttet mine routere/server direkte i Fiberkonverteren, så de sidder direkte via alm. ethernet kabel. Så spares der strøm og evt plads. Det afhænger dog om man evt. skal have noget telefoni/tv via fiberen, da man så SKAL benytte deres boks, men da de jo ikke kan levere TV på TDC's fiber, så er der jo intet problem her.


    Så du har IKKE behov for, at skulle invistere i en super dyr router, men kig efter nogen der dækker dit behov, og evt. med gigabit på både LAN og WAN siden, så du ikke skal skifte igen, hvis du en dag skulle have over 100 Mbit senere hen.

    Det lyder jo meget enkelt - er det det? altså bare koble den router jeg vælger - om det er asus eller d-link - direkte til Fiberkonverter og slet ikke bruge Waoo udstyr? Og ja, fik at vide at TV ikke var muligt - lige nu - måske når Waoo vælger deres streaming løsning går jeg ud fra.

  • Det lyder jo meget enkelt - er det det? altså bare koble den router jeg vælger - om det er asus eller d-link - direkte til Fiberkonverter og slet ikke bruge Waoo udstyr? Og ja, fik at vide at TV ikke var muligt - lige nu - måske når Waoo vælger deres streaming løsning går jeg ud fra.

    Ja, der var ikke det store i det, og har en kollega der køre via samme løsning uden brug af Waoo's eget udstyr. Jeg har bare gemt det i et skab og benytter mit eget udstyr. Det kræver bare, at routeren understøtter normalt DHCP på WAN.