SLI understøttelse og driver ?

  • Efter mit sidste opslag har flere forklaret mig fordelene med SLI med 2 GTX 970 :-) Men flere af mine private kontakter har forklaret at mange spil ikke er SLI understøttet, at det bruger ekstremt meget strøm og driverne er besværlige, er dette sandt? :-) Jeg vil ikke købe to grafikkort, også kan jeg ikke spille spil :-P

  • Ja og nej.


    Nogle spil understøtter ikke SLI, men de fleste større titler drager nytte af mere end et grafikkort. Du er langt mere afhængig af at holde dine drivere og spil opdaterede, men dette er dårligt et problem længere, da spil og drivere ofte kan opdateres automatisk.


    Der er sket rigtig meget på SLI/Crossfire fronten de seneste år, og vi er nået langt med at kunne udnytte det.


    Putter du to kort i maskinen vil det bruge mere strøm, men med de nyere kort så bruger kort nummer to tæt på 0 watt, når det står idle.


    Du bruger mere strøm, men du får også mere ydelse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Efter mit sidste opslag har flere forklaret mig fordelene med SLI med 2 GTX 970 :-) Men flere af mine private kontakter har forklaret at mange spil ikke er SLI understøttet, at det bruger ekstremt meget strøm og driverne er besværlige, er dette sandt? :-) Jeg vil ikke købe to grafikkort, også kan jeg ikke spille spil :-P


    Det der med mange spil ikke understøtter SLI er en gang BS og en gamle myte, jeg kender til ET spil hvor SLI ikke virker et og det er Company Of Heroes 2


    Der er er måske en del spil der er dårligt optimeret til SLI men det virker stadig


    Det der med extra støj og varmer er også en gamle myte som er stærkt overdrevet.


    Det der med drivere er også en gang BS eneste der er sandt i alt det der er det bruger extra strøm under load og det er jo ret åbenlyst for der er jo 2 grafikkort.


    Det lyder ret meget som om dine private kontakter enten er nogle gamle nisser der ikke har fulgt med de sidste par år eller bare nogle som slet ikke ved hvad de snakker om.

  • Tusind tak for svaret nu er jeg lidt mere tilbøjelig til at vælge SLI igen :-D Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men hvor meget strøm bruger sådan en maskine og hvor dyrt cirka, jeg ved det går an på hvor meget man spiller, det er bare fordi jeg stadig bor hjemme og sådan, så det er ikke mig der skal betale den ekstra regning på strøm :-)

  • Tusind tak for svaret nu er jeg lidt mere tilbøjelig til at vælge SLI igen :-D Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men hvor meget strøm bruger sådan en maskine og hvor dyrt cirka, jeg ved det går an på hvor meget man spiller, det er bare fordi jeg stadig bor hjemme og sådan, så det er ikke mig der skal betale den ekstra regning på strøm :-)


    Det er umuligt og svare på af mange grunde.