Ny Gamer-pc

  • Hej, jeg har gået og kigget på en ny pc, mest til gaming og mindre krævende ting. Jeg vil gerne samle selv og er kommet frem til følgende:


    CPU: I7 4790K
    CPU køler: NZXT Kraken x61
    MB: Asus Maximus VII Formula
    RAM: Corsair Dominator Platinum 16gb (2x8) 1866mhz
    GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix
    PSU: Corsair RM750
    SSD: Samsung 850 EVO 256gb
    HDD: WD Black 1tb
    Kabinet: NZXT H440 (sort/rød)


    Jeg vil dog gerne have nogle input fra jer omkring eventuelle besparelser eller opgraderinger.

  • Du har ikke brug for 750 watt ikke engang til SLI og hold dig fra Corsair RM serien du kan få meget bedre for de samme penge eller endda mindre.


    Hvis det er til gaming og ikke noget andet så kan du godt tage en 4690K den vil ikke være langsomere.


    Du har heller ikke brug for 16 GB RAM og de RAM du er valgt er et mega ripoff du kan få lige så godt langt billigere.


    Du kan også godt udskifte den der NZXT Kraken x61 men en god luft køler hvis du ikke har planer om at slå OC rekorder, og det vil ende med at lave langt støj.


    Du kan også godt tage et billigere bundkort.

  • Jeg er ikke expert i bundkort så der kan jeg ikke give dig meget hjæp.


    Hvad angår PSU så er en 650 watt nok men efter som EVGA SuperNova G2 750 watts koster det samme som de fleste gode 650 watt så kan du lige så godt tage den.
    http://www.edbpriser.dk/stroem…va-750-g2-id-8224808.aspx


    Koster mindre end Corsair RM og den er lysår bedre, du kan læse den tråd nedren under hvis du vil vide mere hvordan de er i forhold til hinanden
    http://www.overclock.net/t/148…lly-modular#post_22109815


    hvad angår CPU og RAM og CPU køler så holder jeg stadig fast i det jeg sage før det kan godt gøres billigere

  • Kommer sandsynligvis til at køre SLI i den nærmeste fremtid, det var sådan set derfor jeg havde valgt en PSU med 750W.
    Vil du anbefale et Hero bundkort over Formula'et?


    Skal du bruge den til andre tunge opgaver såsom video redigering?


    Ellers kan du sagtens nøjes med en I5 4690k.


    Regner du med at køre tripple grafikkort? Ellers find et billigere bundkort, da ca. 2400 kr. er meget voldsomt for et Z97 bundkort! :) Et Asus Z97 A vil sagtens kunne klare opgaven, og så koster det kun ca. 1000 kr.


    Personligt havde jeg taget en anden SSD - en Crucial Mx100 256 Gb er lige så hurtig som Samsungen + du får 6 Gb mere plads.


    De RAM du har fundet er uden tvivl seje at se på, men de er også voldsomt dyre. Og du har ikke brug for 16 Gb, hvis du altså ikke skal lege med redigering eller køre VM.


    Igen min personlige holdning; WD Black er en meget fin HDD! :) Men i min optik er den kun til seriøs brug i en hjemmeserver. Til samme pris kan du få en god 2 Tb - f. eks en Seagate Barracuda.


    Sidst men ikke mindst. Du har ikke valgt en Cpu køler.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet en gang, sidst af ShoutingSeeker ().


  • Han har valgt en NZXT Kraken x61


    Spild af penge tag en god luft køler i stedet for koster mindre larmer mindre og får de samme temps.


    Ellers er jeg enige i hvad du siger

  • Er begyndt at kigge efter nogle andre RAM.
    Vil muligvis bruge den til video redigering, dette er dog ikke fastlagt endnu.
    Jeg tror ikke jeg kommer til at køre med 3 grafikkort, men jeg kan dog godt bruge de ekstra funktioner, som følger med Formula kortet.


  • Han har valgt en NZXT Kraken x61


    Spild af penge tag en god luft køler i stedet for koster mindre larmer mindre og får de samme temps.


    Ellers er jeg enige i hvad du siger


    Ja - ser jeg. Forvekslede den med kabinettet :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Er begyndt at kigge efter nogle andre RAM.
    Vil muligvis bruge den til video redigering, dette er dog ikke fastlagt endnu.
    Jeg tror ikke jeg kommer til at køre med 3 grafikkort, men jeg kan dog godt bruge de ekstra funktioner, som følger med Formula kortet.


    Kingston Fury eller Savage RAM koster meget mindre og fås i 4 farver hvis du går op i og fave matche.