Energon - hvorfor er den egentlig så ringe?

  • Som overskriften siger, hvorfor er Energon egentlig så ringe. Har bla. søgt på JohnnyGuru efter et review, men kan ikke finde dokumentation, hvorfor den er så ringe. Kan sagtens finde sider, hvor der står om folk der har fået brændt nogle af deres komponenter af.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Mangel på overgangssikring, som netop har kostet folks deres hardware, er bare en af detaljerne, som kan være med til at besvare dit spørgsmål..


    Energon er billigt producerede, og man får, hvad man betaler for.

  • Energon er så billig fremstillet med prisen for øjne, at de næsten vil gøre hvad som helst for at sidde på low end markedet.
    Der er en rigtig god grund til hvorfor de ikke får nogle af deres PSU'er certificeret, det koster nemlig penge, så vil de hellere sælge en masse skrammel, som hverken kan leve op til hvad der står på dem eller bare i nærheden af.


    Men de er fede og brænde af i en testbænk, altså bare for sjov :whistling: . 10 minutter inde i test ved 85/90% belastning, så begynder kondensatorerne og boble og der begynder at lugte af brændt elektronik, bare vent til det siger POP, det er næsten nytårs aften :).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • I min gamle PC var der en Energon PSU i og den virkede fint i de 6 år jeg havde den, men jeg må så bare være heldig.


    Heldig - som i "Jeg fik aldrig udnyttet dens kapacitet". Det er jo ikke for sjovs skyld at folk hele tiden siger "Du behøver ikke en 700w PSU for at køre ét grafikkort!" :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ikke engang info på hvem der faktisk er OEM for Energon, men det er sikkert Golden Tiger Solytech eller måske SevenTeam eller en anden no name random OEM i kina.


    Ikke engang HEC og Andyson er lige så slemme som de 3 der ikke fordi de er så meget bedre.


    Jeg har det sådan at når der ikke engang kan findes info om hvem der er OEM op så er det næsten altid junk.


    realhardtechx har ikke engang info om Energon så de er virkelig bunden af bunden
    http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page5471.htm


    Er ikke for sjov jeg siger til folk der har en Energon at de bør smide den på lossepladsen.