Stille gaming PC (købes færdigbygget)

  • Kæreste Tweak.dk


    Har fået anbefalet Tweak.dk af en ven, som mente det var et godt sted at søge hjælp, so here goes.


    Jeg søger en stille gaming PC (gerne også billig i strøm, men ikke et krav), som samtidig skal fungere som mit digitale lager.


    Mine krav/ønsker:
    - Skal kunne spille spil som Dota2 på noget nær fuld skrue
    - Primær harddisk: SSD
    - Sekundær hardisk: ~2tb
    - Stille


    Budget maks. 7.000 gerne under (Windows inkluderet)


    Jeg har snuset rundt og selv fundet:
    Denne fra topdata


    Som jeg med de ønskede upgrades kan få til omkring 7.000kr.


    Hvad er jeres tanker eventuelle anbefalinger?


    //Langhoff

  • Når du nu selv nævner at den skal være stille og ikke bruge for meget strøm, vil jeg anbefale dig at vente til de nye budget kort kommer på markedet fra nVidia. Der er tale om Gtx 960 ti og gtx 965 ti. De bygger på en ny arkitektur, der bruger mindre strøm og dermed bevirker at de bliver mindre varme, som igen bevirker at de ikke behøver så meget køling = mindre larm.


    Vil ikke anbefale den fra Topdata, da grafikkortet er 2 generationer gammelt. Så vent til slut januar/ start feb. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Når du nu selv nævner at den skal være stille og ikke bruge for meget strøm, vil jeg anbefale dig at vente til de nye budget kort kommer på markedet fra nVidia. Der er tale om Gtx 960 ti og gtx 965 ti. De bygger på en ny arkitektur, der bruger mindre strøm og dermed bevirker at de bliver mindre varme, som igen bevirker at de ikke behøver så meget køling = mindre larm.


    Vil ikke anbefale den fra Topdata, da grafikkortet er 2 generationer gammelt. Så vent til slut januar/ start feb. :)


    der er ikke snakket om et GTX 960/965 Ti overhovedet, det er et GTX 960 og det kommer til at ha halvt så mange Cuda Cores som et GTX 980 og ha 128bit memory så mon ikke du skulle læse lidt først ShoutingSeeker enden du skriver noget ;)


    Det er snakket om at GTX 960 får 4gb ram os, men det er ikke bekræftet.


    Klide: http://www.techpowerup.com/208…300-silicon-pictured.html


    Men tilbage til topic Langhoff jeg vil helt klart vente til GTX 960 kommer i handle får at få et kort som er lavet til at være meget mere passiv end de gamle, selv blæserne på mit MSI GTX 970 Gaming 4gb starter ikke op før jeg runder de 60~65c det er virkeligt nice :9xo

  • Tak til jer begge.


    Mit behov er ikke akut som sådan, så jeg kan sagtens vente et par måneder.
    Dog er jeg lidt bekymret for prisen på det nye kort (selvom ShoutingSeeker siger det er et budget kort).


    En anden ting:
    Da jeg leder efter en færdigbygget PC, vil det også være rart at det nye kort er at finde i en ret hurtigt efter release. Hvordan hurtige er forhandlere som Topdata, Komplett osv. med at få opdateret deres PC'ere?


  • Det er vidst dig der skulle læse lidt op på emnet! :9xo
    http://www.kitguru.net/compone…raphics-cards-this-month/


    jeg læser ikke meget på kitguru da der af og til bliver skrevet mere end hvad jeg har set komme ud ;)


    derfor tror jeg stadig kun på der kommer et GTX 960 den 22 Januar, mens det andet på være bonus afdelingen da jeg ikke har læst om det andre steder ShoutingSeeker :9xo

  • Vi må vente og se. Men det ville være et smart træk fra Nvidias side med et 960 ti og 965 ti, for jeg tror ikke vi ser et Gtx 980 ti, da det alligevel vil være "for kraftigt", hvis du forstår. Ydermere er efter mine egne analyser ikke meget gang i salget af Gtx 980. :) Jeg tror jeg har været med til at sammensætte de første 35 builds ovre på HOL.dk og faktisk har jeg ikke anbefalet ét eneste Gtx 980, da prisen er ca. 35% højere end og kun yder 10+- mere end Gtx 970.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Vi må vente og se. Men det ville være et smart træk fra Nvidias side med et 960 ti og 965 ti, for jeg tror ikke vi ser et Gtx 980 ti, da det alligevel vil være "for kraftigt", hvis du forstår. Ydermere er efter mine egne analyser ikke meget gang i salget af Gtx 980. :) Jeg tror jeg har været med til at sammensætte de første 35 builds ovre på HOL.dk og faktisk har jeg ikke anbefalet ét eneste Gtx 980, da prisen er ca. 35% højere end og kun yder 10+- mere end Gtx 970.


    de snakker jo om 8gb udgaverne af GTX 970/980 så kan jo være de laver det dumme træk at de start med at 8gb er udelukket GTX 980 Ti som de gjorde med GTX 780 korts at det kun fra Titan som havde 6gb og efter langtid kom der så GTX 780 6gb men det var da ikke længe efter kom GTX 970/980 kortene.