• Hej
    jeg skal til at bestille nyt hardware da det gamle ikke kan være med mere
    vil derfor lige høre andres mening :) den skal bruges til lidt af hvert.


    det lyder således
    Mobo: ASUS RAMPAGE V EXTREME
    CPU: Core i7 I7-5820K 15 MB (Intel Boxed)
    køler: Corsair Hydro Series H100i


    GPU: ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 (4 GB)


    RAM: Corsair Vengeance 4 x 4 GB
    SSD: Corsair Force Series LS 120 GB eller Corsair Force Series GT 120 GB
    PSU: Corsair RM1000


    dertil skal også nævnes
    Kabinet: Corsair Obsidian Series 900D
    Lager: 2x WD Red WD30EFRX 3 TB
    diskdrev: 2 x ASUS BW 16D1HT
    Frontbay: Asus ROG front base
    blæsere: 8* Corsair Air Series AF120 Performance Edition


    tak :9xo

  • Optiske drev - Og så tilmed to? Nu er jeg nysgerrig :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Man kan nu også bare læse den originale disk ind i en billedfil og så bytte ud med en tom skive. Tager lige så lang tid. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • "Bruges til lidt af hvert" er et vidt begreb! Så er det med henblik på video- og billederedigering er den fin, men er det udelukkende til gaming er det overkill.


    Men jeg havde lavet nogle ændringer, uanset hvad pc'en skal bruges til.


    1) Havde taget en god luftkøler, da f. eks en Noctua Nh-D15 larmer mindre og køler stort set lige så godt som den, du har valgt. Du skal dog være opmærsom på om RAM'ne kan være der for blæseren. Derfor er det Low Profile RAM du skal have.


    2) Havde valgt et billigere bundkort. 3000 kr.+ er mange penge. Du kan sagtens finde et godt til ca. 2000 kr. Der er endnu flere penge at spare ved at gå ned i i7 4790k og socket 1150.


    3) Din PSu er alt, alt for kraftig! Du har ikke brug for mere end 550 watt, men hvis du vil have 2 grafikkort i på et senere tidspunkt, skal du op i en 750 Watt. Vil foreslå en EVGA SuperNova G2. Hvis du bare skal have en god 550 watt vil jeg forslå en Cooler Master V550s.


    4) Helt ærlig - en 120 gb SSD i et så fint system??? ;-) Tag dog i det mindste en 256 Gb, Crucials Mx100 er rigtig fin til prisen, den koster ca. 775 kr.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg er selv lige hoppet på x99 platformen her før jul, og tro mig du bliver ikke skuffet, det går fand´me stærkt :9xo .


    Jeg ville dog kigge lidt efter et bundkort fra enten Asrock eller MSI og finde det, som har de features, som du vil have. X99 har samme hastighed uanset hvilken producent, lige bortset fra Gigabyte, som har nogle problemer med bios, så de halter lidt efter. Prøv og kig på Asrocks x99 extreme 4 mener jeg det hedder, eller MSI´s gaming serie, den kan altså osse det hele.


    Begge bundkort er vel 3-500,- kr billigere og kan egentlig det samme, som det fra Asus.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du har ikke brug for 1000 medmindre du skal køre med 4 GTX 970 kort, og du skal heller ikke købe en Corsair RM 1000 watt selv hvis du have brug for 1000 watt da den er super dårlig.


    En 550 watt kan køre alt i det system der som det er nu uden problemer.

  • cpukøler er kun midlertidig til jeg selv får bixet et system sammen i forbindelse med noget casemodding.


    mht psu var planen der både skulle være plads til upgrade samt overclocking, så i mit hoved lyder det mere rigtigt at der er lidt i "overskud" istedet for måske at ligge på max.


    SSD'en er det selvfølgelig mig der har sovet, de begge var ment i 240gb ;-)

  • ja derfor gik jeg også efter de nye x99 men jeg har nu bestilt det fra Asus af :)


  • Du har ikke brug for 1000 medmindre du skal køre med 4 GTX 970 kort, og du skal heller ikke købe en Corsair RM 1000 watt selv hvis du have brug for 1000 watt da den er super dårlig.


    En 550 watt kan køre alt i det system der som det er nu uden problemer.

    beregnet med 2x gtx970 samt overclocket cpu ender jeg cirka på 750. nu har jeg ikke selv regnet det ud men brugt denne beregner.


    er der nogen anden Corsair PSU du så ellers kan anbefale ? eller hvad mener du jeg skal kigge efter? :)

  • beregnet med 2x gtx970 samt overclocket cpu ender jeg cirka på 750. nu har jeg ikke selv regnet det ud men brugt denne beregner.


    er der nogen anden Corsair PSU du så ellers kan anbefale ? eller hvad mener du jeg skal kigge efter? :)


    Du har ikke engang brug for 750 watt til et system med to GTX 970 kort så 750 watt er mere end nok selv med OC på alt.
    Det kan ikke betale sig og købe nogle Corsair PSU ikke når EVGA SuperNova G2 serien er bedre og koster mindre
    http://www.edbpriser.dk/stroem…va-750-g2-id-8224808.aspx


    http://www.jonnyguru.com/modul…Reviews&op=Story&reid=380
    http://www.sweclockers.com/rec…evga-supernova-g2-750-w/1
    http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/SuperNOVA_G2_750/