problemer med nyt system

  • Hejsa
    Jeg har lige brugt dagen på at samle mit nye X99 system og der er et eller andet galt.


    Jeg kan ikke få billede på eller få adgang til bios overhovedet.


    Jeg har kun til sluttet det allermest nødvendige hvilket vil sige min SSD og et dvd drev, for at få mindst mulige konflikter.
    Jeg har prøvet clear cmos hvilket ikke har hjulpet, men der kommer heller ingen bootlyd eller nogen advarsel over hovedet, systemet står bare med 00 på displayet på bundkortet og kommer ikke videre.


    Har I nogle forslag ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er et MSI X99 gaming 7 board, den siger på debug panelet post 67, som er late CPU initiazation.


    1: jeg har prøvet og clear cmos ingenting skete


    2: Har haft CPU ude og chekke sokkel samt CPU ingen fejl


    3: måske skulle jeg lige prøve og løsne CPU køler en kvart omgang, for at se om det hjælper


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har fået liv i bios nu med 1 ram klods i, så måske det bare er en bios opdatering, som skal til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den fejl oplevede jeg også på GIGABYTE's X99-SOC Force bundkortet, og det blev klaret ved at flashe BIOS. Problemet hed Late CPU Initialization, men fejlen er egentlig at finde i RAM. Lad mig høre, hvordan det er gået :)

  • det er gået halv godt, da det har vist sig, at 8 ud af mine 16 GB DDR4 ram er defekte, men systemet er oppe og køre nu :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er vel en ren reklamationssag så?


    Jeps sker imorgen.


    Kender du ikke det Michael, man læser anmeldelser og side op og side ned, så man slet ikke kan huske hvad man har læst, men det var godt til den lille HW jävel, som sidder i os alle sammen :whistling: :9xo :)) .
    Bundkortet, tja tror egentlig den kan snakke kinesisk hvis jeg spørger det, er dog ikke helt sikker på det. Hold da helt Knud Henning hvor det kan meget, jaaaaaaaamen, jeg har jo slet ikke brug for 70% af det, men mange af tingene er nu egentlig ganske funktionelle :9xo , det jeg har prøvet.


    CPU er jo helt iorden, jeg kom fra et AMD FX system, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, alt sker bare så meget hurtigere.


    Ram: Tja det er jo den sok som lugter, måske har jeg læst for meget om netop de ram eller osse har jeg bare været uheldig, men for hulan da, jeg var arrig indtil du gav mig et hint om hvad kunne være skyld i det. Jeg tror jeg skulle have købt nogle G.Skill eller Mushkin, men nu blev det Crucial denne gang og halvdelen virker, og maskinen virker og det er vel egentlig hovedsagen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().