Valg af ny Gamer maskine/hardware

  • Jeg kommer fra en Mac verden, og skal ud og investere i en ny Gamer PC.
    Jeg har kigget på denne maskinen: http://j.mp/1z67BLW (til kr. 11.000,-)
    Men jeg har samtidigt fået et tilbud fra min lokale Hardware pusher på nedenstående:


    Intel Core i5 (4690) 3.5GHz
    Gigabyte GA-Z97-HD3 Bundkort
    8GB DDR3/16000Mhz
    Gigabyte GTX970 4GB Gfx
    Samsung 250GB EVO 840 SSD
    1TB SATA6 3.5" Seagate
    NZXT H440 Black/Red Kabinet
    750W PSU Energon
    Windows 7 Home Prem. x64 SP1
    Samlet: kr. 10.995,-


    Mit budget er på kr. 11.000,- og jeg vil gerne have en så stille gamer maskine som muligt
    da den skal stå i stuen.


    - Men hvor meget hurtigere er et Nvidia GTX980 i forhold til et GTX970?
    - Hvad skulle I vælge?
    - Asus maskinen virker umiddelbart som et bedre bud, dog er SSD'en i den lidt mindre :'(


    Håber at jeg kunne få lidt vejledning her fra siden ;)


    - Rasmus

  • Den der PSU er junk og den skal du ikke købe ikke medmindre du bevist vil brænde din nye PC af, den kan heller ikke klare i nærheden af 750 watt som du slet ikke engang har brug for

  • hvis din lokale pusher kan sætte en ordentlig PSU i så du slipper for det Energon lort der så ville jeg gå efter den...


    dit spørgsmål med GTX980 frem for et GTX970, det hurtige svar er at GTX980 koster for meget i forhold til ydelse, det kan bedre betale sig at snuppe et GTX970 og evt i fremtiden hæfte endnu et GTX970 på :) bortset fra at det bundkort han har valgt ikke understøtte SLi, dette her GA-Z97X-Gaming 3 kunne være en mulighed i stedet hvis du ønsker at benytte 2 stk GTX970 i fremtiden...

  • Asus maskinen har den kæmpe ulempe at du ikke aner hva der er smidt i, mange gange bruger de det billigste knald de kan og nævner kun det "vigtige" som de kan sælge på...

  • Nu har jeg været nettet ydeligere igennem og landet på denne gamer: http://j.mp/1xBUVRo
    Der til har jeg valgt at få ekstra 8gb RAM og en 1tb HDD til data og musik.
    Er den nogenlunde lydsvag? Hvad tror I om den maskine? Er det noget galt i "vandkøling"?


    - Rasmus


    Du har intet at bruge 16 gb ram til, hvis maskinen skal bruges til gaming.


    Og du skal være opmærksom på at vandkøling larmer mere end en god luftkøler, da der både er pumpe og blæsere.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Du har intet at bruge 16 gb ram til, hvis maskinen skal bruges til gaming.


    Og du skal være opmærksom på at vandkøling larmer mere end en god luftkøler, da der både er pumpe og blæsere.

    Ok, den skal også bruges til Video redigering, så 16gb er min. Men måske denne kunne være en mulighed: http://j.mp/1sXSOq0
    Hvis jeg nu tilvælger Silent CPU Upgrade og Silent PSU Upgrade?

  • Quote

    Du har intet at bruge 16 gb ram til, hvis maskinen skal bruges til gaming.

    Det vil jeg så delvist ikke give dig ret i. Ja hvis du kun køre 1 spil og ikke andet. Ja så er det rigtig. Jeg har 8 gb ram. og jeg bruger tid tæt på 7gb. fordi jeg har så meget åben på min computer. Jeg køre med 2 skærme. hvor jeg har en masse sider åben på samme tid jeg spiller og det sluger. Den næste computer jeg skal have er det helt sikkert med 16gb ram.

  • Det vil jeg så delvist ikke give dig ret i. Ja hvis du kun køre 1 spil og ikke andet. Ja så er det rigtig. Jeg har 8 gb ram. og jeg bruger tid tæt på 7gb. fordi jeg har så meget åben på min computer. Jeg køre med 2 skærme. hvor jeg har en masse sider åben på samme tid jeg spiller og det sluger. Den næste computer jeg skal have er det helt sikkert med 16gb ram.


    Med 1 spil og intet andet end OS' baggrundsprocesser er 4 Gb nok med mindre man kører SLI eller mere.


    Da jeg havde mit r9 270x havde jeg aldrig problemer med for lidt RAM, men jo, hvis man har alskins ting åbent samtidigt, så er RAM en god ting. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Ok. Er det et okay kabinet og hvad med det postede hardware der er sat i den?


    Den enste luftkøler du kan tilvælge er en OK køler, men den kommer aldrig i nærheden af de bedstre Noctua kølere. De larmer mindre en fabriksvandkølere og kan stort set måle sig med dem rent kølemæssigt.


    Så måske du kan prøve at tage kontakt til MM-Vision og høre, om de vil smide en Noctua Nh-D15 i. Resten af systemet er fint. Husk dog at ændre Cpu'en til en i7. :)


    EDIT: Husk et trådløst netkort, hvis du ikke vil køre kablet forbindelse.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Den enste luftkøler du kan tilvælge er en OK køler, men den kommer aldrig i nærheden af de bedstre Noctua kølere. De larmer mindre en fabriksvandkølere og kan stort set måle sig med dem rent kølemæssigt.


    Så måske du kan prøve at tage kontakt til MM-Vision og høre, om de vil smide en Noctua Nh-D15 i. Resten af systemet er fint. Husk dog at ændre Cpu'en til en i7. :)


    EDIT: Husk et trådløst netkort, hvis du ikke vil køre kablet forbindelse.


    Den enste luftkøler du kan tilvælge er en OK køler, men den kommer aldrig i nærheden af de bedstre Noctua kølere. De larmer mindre en fabriksvandkølere og kan stort set måle sig med dem rent kølemæssigt.


    Så måske du kan prøve at tage kontakt til MM-Vision og høre, om de vil smide en Noctua Nh-D15 i. Resten af systemet er fint. Husk dog at ændre Cpu'en til en i7. :)


    EDIT: Husk et trådløst netkort, hvis du ikke vil køre kablet forbindelse.


    Den enste luftkøler du kan tilvælge er en OK køler, men den kommer aldrig i nærheden af de bedstre Noctua kølere. De larmer mindre en fabriksvandkølere og kan stort set måle sig med dem rent kølemæssigt.


    Så måske du kan prøve at tage kontakt til MM-Vision og høre, om de vil smide en Noctua Nh-D15 i. Resten af systemet er fint. Husk dog at ændre Cpu'en til en i7. :)


    EDIT: Husk et trådløst netkort, hvis du ikke vil køre kablet forbindelse.

    Vil jeg gøre så ;-) Tak for råd :-)

  • Quote

    Med 1 spil og intet andet end OS' baggrundsprocesser er 4 Gb nok med mindre man kører SLI eller mere.

    Det er jo også det jeg siger ;) og her må jeg jo bare sige hvis man er en rigtig mand. så har man 2 skærme. Hvor den ene er fyldt med chaturbate lækker tøser. Der kan jeg nemt have 15 online streaming vinduer. Det tager en del. udover det køre jeg 2 spil på samme tid. Archeage som køre på cryengine 3 der kunne min computer godt bruge flere ram :)