Brugt grafikkort?

  • Hej Tweakers! Det er 100 år siden jeg sidst har kigget hardware så jeg er lidt ude af sync desværre..


    Hvor meget grafikkort for man får 800-1000kr? Evt. brugt? Kan det betale sig at købe brugt eller er der stor risiko for at blive brændt?


    :rules:

  • Specielt sælgere på HOL og Tweak(gælder også andre "nørd" sider) vil nok ikke sælge dig noget som de har OC'et i smadder, uden at fortælle det.


    Men vær påpasselig med DBA og Gul og Gratis de kan sgu godt finde på at snyde.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Såfremt du køber fra stamkunderne på forumerne så tvivler jeg på der skulle være problemer - Har selv købt et par stykker igennem tiderne uden problemer.


    Omvendt har jeg måttet RMA'e flere kort købt fra nyt via Komplett og lign... MSI har godt nok ikke været heldige med deres VRAM de seneste par år :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Grafikkort er der jeg er allermest glad for at købe brugt. Man kan virkelig få meget for pengene. Min erfaring siger mig også, at grafikkort er ret robuste og har en god holdbarhed.


    Jeg købte selv et HD 6870 for 1½ år siden for 250,- hvilket ikke er noget vanvittigt kort, men stadigvæk masser af grafik for meget få penge.


    Lige nu ville jeg gå efter noget GTX 770 / HD7970 hvis jeg var dig.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • På "nørd" sider er der også fuskere, der vil sælge deres mor hvis de kunne.
    Jeg har absolut ikke tillid til "gæster" eller nyoprettede profiler.


    Jeg handler altid face2face og det med aktive brugere. Er den del jeg mangler på Sjælland, venter jeg til den kommer tættere på. Ligesom når jeg sælger, vil jeg helst f2f.
    Gør jeg det, bliver jeg meget sjældent skuffet.

  • Quote

    Specielt sælgere på HOL og Tweak(gælder også andre "nørd" sider) vil nok ikke sælge dig noget som de har OC'et i smadder, uden at fortælle det.


    Men vær påpasselig med DBA og Gul og Gratis de kan sgu godt finde på at snyde.


    Enig. Jeg har købt stumper herinde fra tidligere uden problemer. Helst med aktive brugere, eller nogen med tidligere handler.


    På dba og g&g er det mere et sats. Er blevet snydt, men har også fundet guld til ingen penge.