Gigabyte GTX 970 G1 Gaming review

  • Jeg har lige købt 2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming grafikkort og jeg overvejer om jeg skulle lave et review på dem da der ikke er ret mange reviews på lige G1 Gaming GTX 970.


    Har en 1440P skræm så tænkte jeg ville teste dem i 1440P både med et og to kort, har 45 spil og benchmarks jeg kan køre igemmen.


    Er der nogle der gerne vil se et review med de nyeste drivere og flere spil en bare en 5-6 stykker?


    Forslag modtages gerne

  • Lyder da som en god ide!


    Jeg vil anbefale WoT da det er temmelig dårligt optimeret* og der er rigtig mange der spiller det! Hvis du vælger at gøre det så husk at skrive på hvilken bane du spiller da det betyder meget for performance! :)


    *Jeg sætter alt på ultra og kan få hak ned på 32 fps og køre ved omkring 40-45 normalt. Jeg har en 2560x1080 skærm.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Desvære kan jeg kun teste spil jeg selv ejer og WoT er ikke et jeg ejer så sory.


    Men tænkte om jeg også skulle køre dem i 1080P eller om jeg bare skal holde mig til 1440P.
    Der er tros alt langt flere der stadig køre 1080P end der er folk der køre 1440P.


    Bliver så 180 tests totalt så bliver nok ikke færdig før en gang i næste uge hvis jeg skal køre 180, har ikke nogle planer i weekenden så tænkte jeg kunne gøre det meste der.


    Kan måske også droppe nogle af de gamle spil, F.E.A.R 1 er på listen dog mest for sjov skyld.

  • Synes faktisk tweak skulle få en user review sektion.
    Men vil gerne se en anmeldelse af dine G1. Ud fra andres anmeldelser overclocker de ekstremt godt. Klart en af de bedste non reference kort der ude.


    Bare husk at få crysis 3 med og selvfølgelig battlefield 4 multi-player. Bare lov ikke at smide ubisoft spil med i dine benchmarks ;-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Synes faktisk tweak skulle få en user review sektion.
    Men vil gerne se en anmeldelse af dine G1. Ud fra andres anmeldelser overclocker de ekstremt godt. Klart en af de bedste non reference kort der ude.


    Bare husk at få crysis 3 med og selvfølgelig battlefield 4 multi-player. Bare lov ikke at smide ubisoft spil med i dine benchmarks ;-)


    Jeg har ikke Crysis 3 eller Battlefield 4 da jeg har givet EA Games et life time ban efter de udgav Command & Conquer 4, så der er ingen EA spil nyere end 2010 der bliver testet.


    Jeg tester spil med indbygget benchmark det vil sige spil som Metro Last Light / Thef / Tomb Raider / Sleeping Dogs og Hitman Absolution.
    Der er mange grunde til jeg kun tester fixed / indbygget benchmarks men der er en pointe med det


    Har 45 spil og tests der skal køres hvis jeg både tar 1080P og 1440P og single og SLI så bliver det 180 tests totalt.

  • Quote


    Jeg har ikke Crysis 3 eller Battlefield 4 da jeg har givet EA Games et life time ban efter de udgav Command & Conquer 4 så der er ingen EA spil nyrere end 2010 der bliver testet.


    Jeg tester spil med indbygget benchmark det vil sige spil som Metro Last Light / Thef / Tomb Raider / Sleeping Dogs og Hitman Absolution.
    Der er mange grunde til jeg kun tester fixed / indbygget benchmarks men der er en pointe med det


    Har 45 spil og tests der skal køres hvis jeg både tar 1080P og 1440P og single og SLI så bliver det 180 tests totalt.


    Da var da surt at høre. Men ja C&C har de godt nok fået ødelagt.


    Det med indbygget benchmarks er vel en smagssag. Nogen hader dem og andre elsker dem.


    Bliver det forresten kun benchmarks? Eller kommer du også ind på selve designet af kortet?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Da var da surt at høre. Men ja C&C har de godt nok fået ødelagt.


    Det med indbygget benchmarks er vel en smagssag. Nogen hader dem og andre elsker dem.


    Bliver det forresten kun benchmarks? Eller kommer du også ind på selve designet af kortet?



    Jeg tar en bunke fotos og mit imput på kortet og hvor meget det larmer, bare surt jeg ikke kan måle temps og måde strømforbrug.
    Er dog lidt bekymret over nogle klager over coil whine og det larmer rimeligt meget i ilde.


    Hvis det er lige så slemt som mit gamle XFX 7950 DD så ryger de retur og bliver udskiftet med Asus Strix GTX 970 i stedet for.

  • Jeg tar en bunke fotos og mit imput på kortet og hvor meget det larmer, bare surt jeg ikke kan måle temps og måde strømforbrug.
    Er dog lidt bekymret over nogle klager over coil whine og det larmer rimeligt meget i ilde.


    Hvis det er lige så slemt som mit gamle XFX 7950 DD så ryger de retur og bliver udskiftet med Asus Strix GTX 970 i stedet for.


    Haha ja XFX havde godt nok mange problemer før i tiden.


    Du kan vel bare hente afterburner ned og bruge det til at måle temps med? Har du tjekket om Gigabyte har opdateret bios til dine kort? EVGA havde det samme problem og de fikset det med en bios opdatering.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Haha ja XFX havde godt nok mange problemer før i tiden.


    Du kan vel bare hente afterburner ned og bruge det til at måle temps med? Har du tjekket om Gigabyte har opdateret bios til dine kort? EVGA havde det samme problem og de fikset det med en bios opdatering.


    Folk brokker sig netop over at Gigabyte ikke har udgivdet en BIOS og at folk er nødt til at hacke deres BIOS selv med risko for BIOS bliver FUBAR


    Min bedste ven kom til at FUBAR sit gamle 6950 kort og det tog ham uger og få det lavet igen så det har jeg ikke lyst til at rode med.


    Hvis det larmer for meget så kan det være jeg bare banker mine 5x 140mm blæsere på max så de kan drunke mine GTX 970 kort.


    Systemet ser sådan her ud nu med de gamle Asus GTX 680 CU II 4 GB kort
    http://cdn.overclock.net/1/10/10f8fd09_DSCN1794.jpeg

  • S


    Hvor købte du dine kort? For hvis du købte dem hos komplett har du 45 dage til at se om de er noget for dig. Det burde være rigeligt tid.


    Det ser ikke helt dårligt ud. Elsker Phanteks Luxe, faktisk køber jeg mig et i det nye år :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det var netop komplett fordi de have 23 på lager da jeg købte og computersalg sage bare de have x antal på lager så den risko ville jeg ikke tage


    Er komplett til og snakke med hvis der er coil whine eller exterm blæser støj?


    Jeg er også glad for Luxe mit gamle Cooler Master HAF X var ved at falde fra hinanden og det var totalt outdated så det fik min bedste ven i nakken.

  • Det var netop komplett fordi de have 23 på lager da jeg købte og computersalg sage bare de have x antal på lager så den risko ville jeg ikke tage


    Er komplett til og snakke med hvis der er coil whine eller exterm blæser støj?


    Jeg er også glad for Luxe mit gamle Cooler Master HAF X var ved at falde fra hinanden og det var totalt outdated så det fik min bedste ven i nakken.


    Deres live chat er altid mega flinke. En af mine venner havde faktisk et problem idag med hans nye 144hz skærm og de har allerede sendt ham et nyt dvi kabel gratis. Og det var efter 2 minutter snak med dem over live chat. Selv har jeg aldrig haft problemer med dem.


    Har aldrig forstået hvad folk kan lide ved HAF serien. Alt for meget plastik, grimt i mine øjne og næsten ingen støvfilter.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Deres live chat er altid mega flinke. En af mine venner havde faktisk et problem idag med hans nye 144hz skærm og de har allerede sendt ham et nyt dvi kabel gratis. Og det var efter 2 minutter snak med dem over live chat. Selv har jeg aldrig haft problemer med dem.


    Har aldrig forstået hvad folk kan lide ved HAF serien. Alt for meget plastik, grimt i mine øjne og næsten ingen støvfilter.


    Ja HAF X var et helvede og holde ren.


    Jeg har en stor klage omkring Luxe og det er støvfilter i fronten IKKE kan tages af uden at hele fronten skal tages af, er lidt en pain fordi det ikke er super nemt og få fronten af, det er et rent helvede at få fronten på igen fordi jeg har et Blu-Ray drev og en fan controller så hvis det ikke kommer lige på inden for en halv mm så vil det slet ikke komme på.


    Er det eneste negative jeg har og sige om Luxe fronten burde have været sådan at du kunne få filter af UDE fra totalt idiotisk at man skal tage fronten af.


    Nå jeg vil gå i seng nu.


  • Ja mener faktisk hardwarecanucks snakkede om det.


    Hehe ja, det burde jeg nok også ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nå det lage du godt mærke til? det er en total griner fejl fra fabrikken af det er ikke mig der har gjort det, jeg lage godt selv mærke til det men har ikke gidet og gøre noget ved det.


    Kunne ikke falde i søvn stod op igen.


    Er det ikke meningen at man skal kunne skrue den af og smide ens egen på?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • MEner at logoet er nittet på, men jeg er ikke sikker


    ifølge http://www.pcgameware.co.uk/re…-enthoo-luxe-case-review/ kan den fjernes. Mener det er mening at du kan 3d print en ny.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB