Hardware Kontor PC

  • Hej


    Jeg skal bruge forslag til hardware til en Kontor PC / MedieCenter til mine forældre.
    PCen skal primært bruges til Excel dokumenter (hvori der er lavet makroer og programmeret i Visual Basic)
    Se film og udsendelser inde på DR hjemmeside.


    PCen skal samles med henblik på at den skal være så støjsvag som det er muligt.
    Kabinettet må gerne være så kompakt som det er muligt, så det ikke fylder i landskabet.
    PCen skal have 2 stk. 24" skærme tilslutttet (Kan desværre ikke huske, hvilke stik deres nuværrende skærme har, men det finder jeg ud af)


    PCen skal ikke bruges til nogen form for gaming. Det højeste den kommet til at køre er Mahjong, 7 Kabale og dvs andre. kortspil.


    Genbrug:
    Blueray drev
    250 GB Samsung Evo 840
    1 TB Harddisk (3.5")


    Så kom gerne med forslag til hardware:


    CPU
    Bundkort
    RAM: 8 GB
    PSU
    Kabinet
    evt CPU køler og nye blæsere til kabinettet, hvis der er behov for det. Jo mere støjsvag jo bedre.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

    Rettet en gang, sidst af NexusVolkon ().

  • lige fortiden sælger jeg på arbejdet en del kontor maskiner med i5, 4+2gb ram, 128gb ssd og det slipper men i og med du har en ssd så kan du jo gå i5erens vej os.

  • Men tanke på at den skal være lille og støjsvag, så ville jeg tage en APU, den har rigelig kræfter til det hele, samtidig kunne man lave den i ITX størrelse, så bliver maskinen ikke størere end 2 pakker cigaretter på hver led.
    Zotag laver fine små bundkort.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.