Spædningsfald når køleskab slår til/fra

  • Jeg har et meget belastende problem, og det er at når mit køleskab slår til og fra, så belaster det så meget, at spændingen falder markant. Nok til at min skærm lige kan flimre, og i ekstreme tilfælde gå ud i et splitsekund.


    Jeg har overvejet om man kan købe fx. en UPS og sætte foran? http://www.edbpriser.dk/ups/fs…00-800-va-id-8994161.aspx


    EDIT: Er det sådan en her man skal have fat i måske??
    http://www.edbpriser.dk/ups/po…t-1200-va-id-5142439.aspx


    Jeg tænker at det lyder som den rigtige løsning:
    "The AVR system ensures a steady and constant power supply by automatically regulating the voltage at the appropriate level by the decline
    during the surge or the increase when voltage drops in the power line.


    The AVR is designed to prevent damage to electrical equipment sensitive to voltage variations, such as domestic electrical equipment
    (TV, monitors, game consoles, audio / video equipment, telephony, etc.), prolonging the life of these."

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet 4 gange, sidst af celfa ().

  • En UPS vil kun være en løsning på et opstået problem, jeg vil slutte mig til Lars, og anbefale dig at hive fat i en elektriker. Du hiver for meget strøm ud på en enkelt strømgruppe, hvilket overbelaster kredsløbet, vil jeg umiddelbart mene. Kan dog anbefale en elektriker, da han kan finde kilden til dit problem meget mere nøjagtigt.

  • Jeg regner med at hive fat i min udlejer. Men de løser næppe problemet nu og her.


    Jeg tænker at den Automatic Voltage Regulator er et forsøg værd?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Den burde afhjælpe problemet ja, kommer dog an på hvor voldsomt spændingen dropper. Men så kan du jo benytte dig af returretten.
    Men som de andre nævner, få en til at kigge på det!


    Ifølge boligselskabets elektriker så er det helt normalt at der kan opstå spædningsfald og stigninger ved når fx. et køleskab starter op, da den trækker en enormt stor effekt i opstarten. Jeg prøver med den spædningsregulator, og håber at den kan håndtere min computer og skærme :) Virker den, så skal jeg have en mere til mine Rokit højtalere.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Umiddelbart så tyder det på at du belaster din gruppe ret meget i forvejen.


    Køleskabet i sig selv burde ikke skabe spændingsfald, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammelt det dr, men kompressoren i køleskabet lyder til at have en soft starter foran, hvilket gør at motorens start strøm vil være ganske stor.


    Har du lange kabel træk eller flere forlængerledninger sat sammen, så prøv hellere at del dem op over flere stik kontaker :)


    Det tyder lidt på at du forsøger at afvikle køge bugt trafikken kl. 7:50 vedbhjælp af en ensporet grusvej :)

  • Jeg har godt nok aldrig været ude for at et køleskab har skabt så mærkbart et spændingsfald - En støvsuger måske...og dér kun nok til at en lampe flimrer kort.


    Burde køkkenet ikke have sin egen gruppe alligevel? Lyder... fishy

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har godt nok aldrig været ude for at et køleskab har skabt så mærkbart et spændingsfald - En støvsuger måske...og dér kun nok til at en lampe flimrer kort.


    Burde køkkenet ikke have sin egen gruppe alligevel? Lyder... fishy


    Det er faktisk værst når kompressoren slukker, der falder spændingen til under 200V.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2