WoW PC-build

  • Hej Tweak





    Tænker på at stykke en pris venlig PC sammen. Den skal kun bruges til at game WoW på. Tænker om der vil være en flaskehals med processoren kontra grafikkortet. Jeg antager et minimums clock på 4.0+GHz





    Jeg går efter 60FPS låst og skulle gerne kunne raide på højt niveau.





    Pentium G3258 + GTX 970 + 8GB 1600MHz





    Vil jeg med et Z97 bundkort kunne opgradere til Broadwell/ Skylake i fremtiden.





    Venligst Thomas

  • Budget?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Tror du misforstod lidt


    Men mine tanker omkring hardware er:


    Asrock Z97 Extreme6 (Grundet den hurtigere M2 og at en Sata disk kan lukkes ned)
    Pentium G3258 med en Noctura NH-U12S køler på
    Gainward GTX 970 Phantom (Grundet stille og med udtagelige blæsere for rensning)
    8GB Crucial Sport 1600MHz cas9
    256GB Plextor M6e M.2 2280 PCIe
    Corsair Rm 650W


    Det pris-venlige er som sådan bare om den lille pentium kan sparke til WoW og sat i kontrast til et GTx970 kort :)


    Hvad er jeres tanker?

  • Du får ikke noget ud af Asrock's "Ultra M2" med en Plextor M6e. Den kører PCIe 2.0 x2, og så er det ligegyldigt at bundkortets M.2-slot kan køre PCIe 3.0 x4. Desuden er det stadig en PCIe-controller, så det vil være bøvlet at boote fra. Snup en SATA-SSD i stedet, f.eks. 256GB Crucial MX100.


    Corsair RM650 er dårlig værdi for pengene, og med det system kan du sagtens klare dig med 5-600W.


    Mht. CPU-opgradering, så vil Skylake bruge socket LGA 1151, så du er begrænset til Haswell og Broadwell med Z97.

  • Tak for oplysningen.


    Men er det ikke rigtig at Plextor har en 770MB/s M.2 block som vil kunne passe?
    RM650 har jeg allerede, så den bliver lidt svær. Men kan den bare holde et semi clocket system nogenlunde lydløst er jeg såmen glad nok, om så Seasonic eller andre kunne gøre det bedre.


    Men dilemmaet for alvor er om processoren er stærk nok til at spille med. eller om man skal kaste de sidste 1000,- efter en i5 k model 2 vs 4cores. men bruger WoW overhovedet mere end 2 cores?

  • Jo Plextor M6e passer. Og kan give de der sekventielle hastigheder over 600 MB/s (den teoretiske grænse for SATA3). Men som sagt er PCIe ikke særlig godt hvis man vil boote fra SSDen. Det skulle NVMe rette op på, men SSDer med NVMe er ikke kommet på markedet endnu (så vidt jeg ved).


    2 kerner er fint til WoW, men selvfølgelig kan man have gavn af mere end 2 kerner hvis man kører andre ting samtidig.

  • Tak igen Sakkura


    Så vil jeg lige læse lidt op på det og evt. vælge z87 eller z97 med sata SSD i stedet. De to chipsæt clocker vel nogenlunde ens. måske jeg også skulle have en bedre ethernet port i mente? E2200 killer (kan ikke lige huske navnet)

  • Tak igen Sakkura


    Så vil jeg lige læse lidt op på det og evt. vælge z87 eller z97 med sata SSD i stedet. De to chipsæt clocker vel nogenlunde ens. måske jeg også skulle have en bedre ethernet port i mente? E2200 killer (kan ikke lige huske navnet)



    Nu har jeg efterhånden læst en del anmeldelser af bundkort, og det ser ud til at der er en tydelig tendes til at Z97 OC'er bedre.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Fantastisk pris på sådan en Pentium G3258 :)


    Men ved ikke hvordan den har det med overclocking af RAM hastighed, da den låser dine ram til 1333MHz så du får ikke fuld nytte af dine 1600MHz ram :).


    Hvad angår den PCI-SSD du vil anskaffe dig, så tror jeg du får rigeligt ydeevne i en SATA-SSD til dine behov.


    Kan evt. anbefale at købe en 512Gb SSD fra Crucial, så har du også plads til at ligge WoW på disken så skal ikke bekymre dig om guilden skal vente på dig til at zone ind :)

  • Det gør naturligvis ingen som helst forskel for overclocking om chipsættet er Z87 eller Z97.


    Jeg har læst en masse motherboard reviews, og der er den en tydelig tendens til at Z87 var dårligere end Z97. De nævnte et sted at 3 ud af 4 Z97 bundkort de havde testet kunne ramme 4,7ghz, blot ved at hæve volten, hvor imod at det kun var 1 ud af 4 ved Z87. Jeg skal lige prøve at gå igennem min historik og finde et par links.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2