Hjælp til færdig samlet gamer pc

  • Hej Tweaker,


    jeg står og skal snart have skiftet mit gamle system ud med et nyt (kun pc har alt andet som skærm tastatur osv.) den skal ikke være beregnet til OC SLI/Crossfire også vidrer da dette ikke er nødvendit med mit spille behov.


    jeg spiller faktisk kun 2 spil, LoL og PoE, så dette må gerne tages med i betragtningen i forhold til pc hjælpen.


    mit budget er mellem 7-8k.


    har selv været inde og kigge lidt og er faldet over disse:


    https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc



    https://magnutron.dk/produkt/deuos-alpha-i/



    hvad for en er det bedre valg? den eneste nitte for mit vedkommende er Tower ved mm-vision det ser lidt mærkeligt ud over det ved Magnutron tiltaler mig mere, men de komponeter der bliver brugt siger mig ikke en dyt, andet end cpu og psu.


    så håber i vil hjælpe og give jeres indput


    på forhånd tak

  • til de 6000 kr er det bestemt en fin maskine også til dit behov hos Magnutron, måske skal der lige en Harddisk mere i så der er plads nok til spillene, men ellers er der god hardware for pengene med dit behov.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Systemet fra Magnutron er markant bedre, men selvfølgelig også lidt dyrere.


    Men egentlig er det overkill til de spil du er ude i. LoL kan stort set køre på en kugleramme, og PoE er ikke ret meget mere krævende.

  • hej,


    så i mener at magutrons hardware er bedre end det i mm? som sagt har jeg ikke den store forstand på dette. pris i alt for den pc med ekstra hdd og styre system er 7215 også kommer der frag oven i


    mm koster med 7161 gratis fragt men i sidste ende er det vel et par hundrede i forskel


    hvis det er, kan i også komme med ider til en byg selv løsning gerne med det samme tower som den fra Magutron, kender en der evt kan hjælpe med at samle den hvis det er.

  • så i mener at magutrons hardware er bedre end det i mm? som sagt har jeg ikke den store forstand på dette. pris i alt for den pc med ekstra hdd og styre system er 7215 også kommer der frag oven i


    mm koster med 7161 gratis fragt men i sidste ende er det vel et par hundrede i forskel


    Hvis de koster nogenlunde det samme får du mest for pengene hos magnutrons. Den har et grafikkort der er lige over 1½X så hurtigt som MM-visions

  • Systemet fra Magnutron er da dyrere. Det fra MM-Vision koster 6K.


    Men hvis man justerer MM-Visions system til at have et GTX 760 og en Seasonic-strømforsyning, så er prisen næsten lige så høj. Men så er det også et ca. lige så godt system. Større og bedre SSD, ganske marginalt svagere CPU og grafikkort.

  • Mm koster 7717 med
    750ti til 760
    Ændring psu til seasonic
    Cpu køler til evo
    Og 1tb hdd
    Og os
    Uden 750ti til 760 ~ 7161


    Magnutron er 7215 inkl os og 1tb hdd og +310 hvis jeg vil have en 240 GB ssd

  • Du behøver ikke opgradere CPU-køleren når du ikke skal overclocke. Så koster systemet fra MM-vision 7441 inkl. 1TB HDD, Seasonic-PSU, GTX 760 og Windows. Systemet fra Magnutron koster 7525 i en nogenlunde tilsvarende konfiguration.