Ny færdiglavet gaming computer

  • Hey allesammen!


    Jeg har lavet denne tråd, i håb om at få noget evt. hjælp til en ny gamer PC. Jeg har desværre ikke særlig meget ekspertise, eller så meget viden når det kommer til computere, andet end jeg er en fandens god gamer :D


    Jeg foretrækker en færdiglavet gamer PC da jeg simpelthen ikke kan overskue, at sidde og bestille forskellige dele fra forskellige sider og så samle den til sidst. Så derfor tager jeg den nemme løsning og køber mig en færdiglavet, selvom jeg har hørt at det 100 gange, bedre kan betale sig at samle den selv.


    Jeg spiller alle de populære spil som: WoW, BF4, LoL, CoD:AW, Crysis osv osv. Selvfølgelig på Ultra og højeste opløsning som muligt.
    - Mit budget er 10k max til selve PC'en og så cirka 2k til en skærm.


    Såå.. Hvad kan folket på Tweak anbefale af gode og holdbare Gamer pc'er i den prisklasse? Har set på en masse hos Føniks, Komplett, og Sharkgaming, Top osv. Men det er simpelthen en jungel derude, når man ikke ved så meget..
    Tak på forhånd :thumbsup:

  • http://topdata.dk/product.asp?product=9913
    Til prisen får du noget lækkert hardware her!
    Læg dog mærke til at jeg vil anbefale at opgradere cpu til en K-model. Det betyder bare den kan overclockes engang når du mener du får brug for det :) Ligeyldigt hvad er det også godt for resale value.


    Ellers opgrader motherboard til en SLI model koster lidt ekstra. Tilgengæld har du penge til et ekstra kort så du får brug for det ;)


    Hvis du har lyst måske en køler til cpu'en den til 100.-. Den er rigeligt så længe du ikke overclocker og den larmer en del mindre end en stock køler.



    Du skulle gerne slippe af med omkring 8000 for det jeg nævner og det giver dig så 2000 i lommen som du kan spare op til et nyt 970 strix som nok kommer ned i pris inden længe. Et 970 er også rigeligt til alt der er ude for tiden FYI ;)


    Overvej også din strømforsyning med omhu da ikke alle er lige gode. Men det kender jeg ikke så meget til.


    PS! Det skal nævnes jeg har ikke søgt nogle steder om det er det bedste af det bedste derude. Jeg faldt bare over det og syntes det lyder som en rigtig god deal!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Umiddelbart er systemet fra Topdata en del bedre end det fra Føniks. Men det er stadig ikke helt fantastisk. Bundkortet er ikke velegnet til OC, hvis man skifter til en Core i5-4690K, og omvendt er det unødvendigt med et Z97-bundkort hvis man ikke vil overclocke.


    SSDen er i den langsomme ende fordi Kingston snyder forbrugerne ved at skifte til langsommere flash-hukommelse end da SSDen blev anmeldt.


    RAM er rigtig hurtig, men det har man ikke rigtig gavn af; det ender snarere med at være en ulempe da prisen ryger en tak i vejret.


    Kabinettet er ikke særlig godt, men det er også til dels en smagssag.


    Strømforsyningen er ikke specificeret fuldt ud, bare at det er en eller anden Cooler Master-enhed på 600W. Cooler Master har strømforsyninger helt fra det billigste bras til det ypperste - men mon ikke de ville gøre opmærksom på det, hvis det var en strømforsyning i den gode ende?


    Personligt ville jeg hellere betale en smule mere for at få kvalitet, f.eks. med et system fra Komplett (hvor man får alle detaljerne om komponenterne, og i øvrigt har et større udvalg).

  • Så hell

    Kan hjælpe dig med skærmen..
    https://www.komplett.dk/asus-24-led-vg248qe/774683
    Ikke så meget diskussion der tror jeg. Den mest populære skærm for tiden, med FullHD,144hz og 1ms responstid. Bedre bliver det ikke til pengene.



    Hvis han vil had en 144hz skærm er benq xl2411z den bedste til prisen.


    https://www.komplett.dk/benq-24-3d-led-xl2411z/807104


    Der findes dog også gode ips skærme med langt bedre farver og synsvinklen.



    Computeren fra topdata skal der laves en del opgraderinger ved og ud fra hvad jeg selv prøvede lande den på omkring 8,6k med dvs. opgraderinger.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg takker rigtig mange gange for jeres allesammens svar, det har gjort det hele meget nemmere for mig. Er stadig lidt forvirret må jeg ærlig talt indrømme, men nu føler jeg mig da mere sikker end før.


    Lige pt. efter en masse timers "research" så hælder jeg nok mest til en Vision Power Plus fra MM vision.
    Denne her - https://www.mm-vision.dk/kraftig-monster-plus-til-gaming
    Spørgsmålet er bare, hvad skal jeg upgrade i den helt præcis? Jeg tror ikke jeg har tænkt mig at hverken overclocke den, eller benytte mig af "SLI" ?
    Som sagt, jeg er virkelig clueless at det næsten er pinligt..

  • Ville til enhver tid vælge Asus frem for BenQ, bare fordi selve kvaliteten af materialerne virker så meget bedre. Men det kan godt være at det bare er mig der bedre kan lide glossy finish frem for mat..


    Så er kontrastforholdet også bedre på Asus skærmen.

  • Lige pt. efter en masse timers "research" så hælder jeg nok mest til en Vision Power Plus fra MM vision.
    Denne her - https://www.mm-vision.dk/kraftig-monster-plus-til-gaming
    Spørgsmålet er bare, hvad skal jeg upgrade i den helt præcis? Jeg tror ikke jeg har tænkt mig at hverken overclocke den, eller benytte mig af "SLI" ?
    Som sagt, jeg er virkelig clueless at det næsten er pinligt..


    Hmm, hvis man sammenligner med systemet fra Top-data, så er det lidt dyrere. For de penge får man så den CPU der kan overclockes (koster 149 ekstra hos Top-data), et bedre bundkort (nogenlunde tilsvarende koster +299 hos Top-data), en større/hurtigere/bedre SSD (kan matches hos Top-data for +499), og en strømforsyning der er sat navn på. Bestemt ikke verdens bedste, men den er acceptabel til det system, så længe det ikke gør noget at den larmer.


    Hvis man justerer Top-datas system så det nogenlunde svarer til, så bliver prisen næsten den samme. Og så ville jeg nok umiddelbart foretrække systemet fra MM-Vision.


    Men hvis du ikke vil overclocke kan du godt nøjes med det billigere system fra Top-data. Evt. med en udskiftning af strømforsyningen, og måske en større/bedre SSD eller en harddisk tilføjet. 120GB er jo ikke meget.

  • Ville til enhver tid vælge Asus frem for BenQ, bare fordi selve kvaliteten af materialerne virker så meget bedre. Men det kan godt være at det bare er mig der bedre kan lide glossy finish frem for mat..


    Så er kontrastforholdet også bedre på Asus skærmen.

    Med risiko for at blive sablet ned, så lyder altså en lille smule fanboy-agtigt det der. Der skal under ingen omstændigheder herske nogen tvivl om, at ASUS laver virkelig fede skærme. Men det gør BenQ virkelig også..


    Og en 144Hz skærm er da at foretrække fremfor en 60 eller 120Hz. Desuden er grundlaget for, at ASUS skulle være bedre lidt for tyndt, hvis det handler om glossy- fremfor for mat finish. Jeg foretrækker det matte look, men det er jo bare en smagssag

  • Med risiko for at blive sablet ned, så lyder altså en lille smule fanboy-agtigt det der. Der skal under ingen omstændigheder herske nogen tvivl om, at ASUS laver virkelig fede skærme. Men det gør BenQ virkelig også..


    Og en 144Hz skærm er da at foretrække fremfor en 60 eller 120Hz. Desuden er grundlaget for, at ASUS skulle være bedre lidt for tyndt, hvis det handler om glossy- fremfor for mat finish. Jeg foretrækker det matte look, men det er jo bare en smagssag


    Haha, sablet ned og fanboy-agtigt, der findes så flere tråde rundt om på nettet hvor folk har problemer med at få BenQ skærmene til at køre mere end 120hz eller bare få dem til at køre men det mere driver issue på AMD fronten end Nvidia ;)


    Jeg tror så selv at Asus skærmen på det punkt vil opføre sig bedre med at det nok køre det den skal på både AMD og Nvidia.


    køre så selv 120hz i 2560x1400pixel og det er fee opleveres når man har games som vil være med på det (så lige det game jeg gamer mest er låst til 60hz men sådan er det)

  • Hvis han vil had en 144hz skærm er benq xl2411z den bedste til prisen.


    https://www.komplett.dk/benq-24-3d-led-xl2411z/807104


    Der findes dog også gode ips skærme med langt bedre farver og synsvinklen.

    Hey, nu ved jeg ikke om du kender til xl2411z, men den har div. problemer hvis den ikke er opgraderet til den nye firmware 2 fra BenQ.
    Ved du eller andre om de på komplett sælger skærmen med firmware 2?
    Har forgæves prøvet at kontakte dem.


    Kan læses om her:
    http://www.blurbusters.com/ben…pgrade-for-benq-z-series/


    http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=13&t=471

  • Hey, nu ved jeg ikke om du kender til xl2411z, men den har div. problemer hvis den ikke er opgraderet til den nye firmware 2 fra BenQ.
    Ved du eller andre om de på komplett sælger skærmen med firmware 2?
    Har forgæves prøvet at kontakte dem.


    Kan læses om her:
    http://www.blurbusters.com/ben…pgrade-for-benq-z-series/


    http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=13&t=471


    Man kan vel bare opdatere den til den nyeste version? med hensyn til Asus eller Benq så vil jeg tag den der er billigst.


    Komplett har en livesupport som er åben fra 9-20 Men nu har jeg lige været flink at kontakte dem for dig ;)


    Quote

    16:23:58 - Kundeservice:
    Den kommer med den nye firmware ifølge det info vi har fået fra BenQ, den "gamle" blev udsolgt i slutningen af august.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Nu kommer der et sent svar, men det var bestemt ikke et fanboy indlæg.
    Da jeg skulle vælge skærm for et par måneder siden, ville jeg helst have haft en Samsung, men eftersom de er sindsygt dyre, samt at BenQs og Asus alternativer leverer en god ydelse til pengene, ja så blev Samsung skiftet ud. Valget faldt på Asus kun ud fra ovennævnte kriterier, da begge mærker ellers performer stort set ens. Det er er flueknepperi at finde den bedste skærm i det prisleje, men synes alligevel at Asus gjorde det en tand bedre..