Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. november 2014, 11:48

Hej alle tweakers.

Jeg er ved at bygge min første PC i tæt ved 20 år og har indtil nu samlet:

Cooler Master HAF X Nvidia edition kabinet
Corsair RM850 PSU
Asus A99-x Mobo
Intel Core i7-5820K CPU
Noctua nh-d15 cpu cooler
16 GB Crusial DDR4 2133 RAM
LiteOn DVD brænder
120 GB Kingston SSD
Western Digital WD Blue 500GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 6.0Gb/s 3.5" HDD
Western Digital Caviar Blue 1TB 7200 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" HDD

Monitoren er en ældre HP 2710m, så den skal også skiftes med tiden (4K?).
Det skal bruges til WoW, WoT, Battlefield 3/4, Archeage, Shroud of the Avatar og HD videoredigering (primært).

Men først og fremmest skal der smides penge efter et grafikkort i december.... men hvilket?
Har kigget på gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD, men er kommet i tvivl om det er "vildt" nok?

Indspark modtages med kyshånd...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "iBrains" (09.11.2014, 12:02)

2

søndag, 9. november 2014, 13:26

Skynd dig at skifte strømforsyning, ellers får du vores lokale PSU-entusiast Shilka på nakken. ;)

Gigabyte GTX 970 G1 er et rigtig fint valg. Til 4K kan du senere tilføje et ekstra kort i SLI når/hvis du får brug for mere ydelse.

I øvrigt, hvis det er en Kingston V300 SSD du har fat i, så er det en langsom fætter efter de skiftede NAND.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sakkura" (09.11.2014, 13:40)

3

søndag, 9. november 2014, 13:40

Du har ikke engang brug for 850 watt medmindre du skal køre med 3x GTX 970 kort, 650 watt kan gøre det så selv 750 watt er i overkanten 850 watt er bare spild af penge.
EVGA SuperNova G2 ville være et meget bedre valg er lysår bedre end Corsair RM og koster mindre sidste jeg kiggede.

Og hvorfor vil du købe et kabinet der er næsten 5 år gamlet? har selv haft et HAF X og har lige skiftet det ud fordi det var en oldsag der ikke har mange ting der er dukket op på kabinetter siden.
Du burde kigge på hvad Phanteks har og byde på i stedet for eller kig på CM Storm Tropper i stedet for
http://www.phanteks.com/products.html

4

søndag, 9. november 2014, 14:03

hehe - stumperne er købt :P undtagen gfx kortet :)
Har sidenhen set at jeg skal have mig to andre HDD'er og sat op i RAID 0, og en større og hurtigere SSD :P
Nemlig: Crucial MX100 256 GB
og 2 x WD Blue WD10EZEX 1 TB.

Havde kigget på et
nzxt-h440, men min forlovede overrulede :P

5

søndag, 9. november 2014, 14:07

Har sidenhen set at jeg skal have mig to andre HDD'er og sat op i RAID 0, og en større og hurtigere SSD :P

Havde kigget på et

Så send den Corsair RM retur.

6

søndag, 9. november 2014, 14:12

Havde kigget på et

Hehe - skal jeg lede efter en tråd med forklaring på hvorfor EVGA'en fordre sådan en handling fra min side? :p

7

søndag, 9. november 2014, 14:14

Havde kigget på et

Hehe - skal jeg lede efter en tråd med forklaring på hvorfor EVGA'en fordre sådan en handling fra min side? :p

Der er mange andre valg end kun EVGA og Corsair, Cooler Master V serier og Seasonic G / X serien er også langt bedre end Corsair RM.

8

søndag, 9. november 2014, 14:15

Kan du uddybe det lidt?
Hvorfor er RM850'eren noget skrammel i sammenligning med de andre?

9

søndag, 9. november 2014, 14:17

Kan du uddybe det lidt?
Hvorfor er RM850'eren noget skrammel i sammenligning med de andre?

Linkede dig en forklaring før men kan da linke den igen hvis du ikke så den

Hvad det mere kommer ned til er den ikke er specielt godt bygget med speciel gode dele og at de så har valgt og køre blæsere langsomere betyder at ud over den bruge 2 og 3 rangs dele så bliver de her 2 og 3 rangs dele langt varmere end hvad du ser på andre og det totalt idiotisk og det er bare og invitere at den dør før tid.

10

søndag, 9. november 2014, 14:19

haha - det er alle de link :p
Tak :)

Btw - købt OG samlet ;)

11

søndag, 9. november 2014, 14:20

haha - det er alle de link :p
Tak :)

Btw - købt OG samlet ;)

Så tag den RM ud og send retur det er ikke noget du burde køre med.

12

søndag, 9. november 2014, 15:05

@shilka du anbefaler manden til at sende hans Corsair RM850 retur fordi du linker til en side som Overclock.net med et review som du selv har lavet.. flot...

Newegg giver den 4/5 Stjerner
Techpowerup giver den 4,5/5 stjerner
JohnnyGuru giver den 9.2/10
Tweaktown giver den 91%/100&
Amazon giver den 4,5/5 stjerner
Techspot giver den 94/100

Og kunne umiddelbart blive ved...

Så sådan som jeg læser det så har alle de respekterede websites simpelthen fejl bedømt dette produkt, fordi shilka siger at det er noget skrammel..

13

søndag, 9. november 2014, 15:09

@shilka du anbefaler manden til at sende hans Corsair RM850 retur fordi du linker til en side som Overclock.net med et review som du selv har lavet.. flot...

Så sådan som jeg læser det så har alle de respekterede websites simpelthen fejl bedømt dette produkt, fordi shilka siger at det er noget skrammel..

:goodpost:

14

søndag, 9. november 2014, 15:12

Det er ikke review jeg har skrevet og det står der også så læs igen.
Newegg Amazon og Techspot har ikke lavet noget review af den så den kan du ikke bruge til noget.
Tweaktown kan ikke finde ud af og teste PSU´ere de har de bevist igen og igen så dem kan du heller ikke bruge til noget.

Du skal have dine skole penge igen for du kan slet ikke finde ud og læse både jonnyguru og techpowerup skriver om de fejl og mangler der er på dem.

15

søndag, 9. november 2014, 15:15

Jeg har selv en Corsair RM850, og kan varmt anbefale den

16

søndag, 9. november 2014, 15:17

Man kan få langt bedre for de samme penge eller mindre
Og tweak tester heller ikke PSU´ere for i har ikke noget udstyr til og teste med.

Tweak´s såkaldte reviews er glorified unboxings

17

søndag, 9. november 2014, 15:26

Man kan få langt bedre for de samme penge eller mindre
Og tweak tester heller ikke PSU´ere for i har ikke noget udstyr til og teste med.

Tweak´s såkaldte reviews er glorified unboxings

Vi tester så godt det er muligt med vores rådigheds-udstyr.
At jeg ikke er enig med dig, gør ikke psu dårligere

18

søndag, 9. november 2014, 15:41

Newegg og Amazon er brugeranmeldelser og dermed mere end ubrugelige. Tåbeligt at linke dem.

Techspot har en opsummering af andres anmeldelser. I sig selv ubrugelig.

Både Jonnyguru og Techpowerup påpeger at der er anvendt dårlige kondensatorer i strømforsyningen. Techpowerup påpeger også at temperaturen inde i strømforsyningen bliver risikabelt høj. Dobbelt ærgerligt når der er dårlige kondensatorer i, for varme er mere end noget andet det der afgør hvor længe en kondensator holder.

Men derfor vil jeg stadig mene det er unødvendigt at sende strømforsyningen tilbage, når den nu allerede er installeret i systemet. Det er ikke et godt køb, men det er heller ikke en Energon der risikerer at brænde hele systemet af.

19

søndag, 9. november 2014, 15:55

Så vidt jeg kan se, så anbefales den af jonnyguru

http://www.jonnyguru.com/modules.php?nam…Story6&reid=369

20

søndag, 9. november 2014, 16:27

Så vidt jeg kan se, så anbefales den af jonnyguru

http://www.jonnyguru.com/modules.php?nam…Story6&reid=369

Prøv lige at læse hvad jeg skriver, og hvad Jonnyguru skriver.

Citeret

Både Jonnyguru og Techpowerup påpeger at der er anvendt dårlige kondensatorer i strømforsyningen.

Citeret

I'm taking away the full point for capacitors. Ltec, schmelltec.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.